Bővíti a Lexus magyarországi értékesítési hálózatát a Toyota prémium márkáját forgalmazó Toyota Central Europe Kft., az idén két vidéki helyszínen nyitnak hivatalos márkakereskedést az eddigi budapesti mellé - tájékoztatta cég az MTI-t csütörtökön.

A legtöbbet eladott Lexus, hibrid hajtású hazánkban

Bővíti a Lexus magyarországi értékesítési hálózatát a Toyota prémium márkáját forgalmazó Toyota Central Europe Kft., az idén két vidéki helyszínen nyitnak hivatalos márkakereskedést az eddigi budapesti mellé – tájékoztatta cég az MTI-t csütörtökön.

Kárpáti László ügyvezető tájékoztatása szerint a tervek szerint júliusban Szegeden a Kovács Autóház Kft. beruházásában nyílik kereskedés, decemberben pedig a Road Service Kft. nyit szalont Debrecenben. Az értékesítési pontok később tovább bővülhetnek. A hálózat fejlesztését a várakozásokat felülmúló tavalyi eladások és a lendületes növekedés idei fennmaradására utaló előrejelzések tették időszerűvé – derül ki a cég közleményéből. A magyarországi újautó-piacon tavaly 417 Lexust adtak el a Datahouse adatai szerint, ezzel a márka a teljes piac 0,43 százalékát szerezte meg. Az előző évhez képest a növekedés erőteljes, 67,5 százalékos volt, és az idei év első hónapjának adatai ennél is nagyobb bővülést vetítenek előre. A prémium szegmensben tavaly elért 4,1 százalékos részesedés 2017 januárjában az eladott 66 járművel 9,4 százalékra emelkedett. Az ügyvezető szerint a növekedésben nagy szerepe van annak, hogy a Lexus a luxusautó piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja a magyar piacon, ahol a magán- és vállalati ügyfelek is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra és az üzemben tartási költségekre. A Magyarországon értékesített Lexus modellek között évek óta 90 százalék feletti a hibrid meghajtásúak aránya – jelezték a közleményben. A márka vevőinek 75 százaléka cég, 25 százaléka magánszemély Magyarországon.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.