Az üzemanyag-tesztelő program sikeres lezárását követően indulhat a Lufthansa első bioszintetikus üzemanyagot használó menetrend szerinti járata az Egyesült Államokba január közepén - közölte a Deutsche Lufthansa AG kedden az MTI-vel.

A Lufthansa bioüzemanyagot tesztelt sikerrel

Az üzemanyag-tesztelő program sikeres lezárását követően indulhat a Lufthansa első bioszintetikus üzemanyagot használó menetrend szerinti járata az Egyesült Államokba január közepén - közölte a Deutsche Lufthansa AG kedden az MTI-vel.

Az első menetrend szerinti Lufthansa járat január 12-én indul az Egyesült Államokba. A Frankfurtból Washingtonba repülő Boeing B747-400-as gép 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket használ majd fel, és ennek köszönhetően 38 tonnával csökken majd az út során elégetett üzemanyag szén-dioxid-kibocsátása. A csökkenés megfelel hat hagyományos üzemanyaggal repült Frankfurt-Berlin járat szén-dioxid-kibocsátásának. Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén. Emellett bioüzemanyag magasabb energiasűrűségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását is. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz sem ként, sem pedig aromás vegyületeket.

A Lufthansa a Hamburg-Frankfurt útvonalon tesztelte a bioüzemanyagot tavaly július és december között. A menetrend szerint repülő Airbus A321 típusú gép a féléves tesztelési periódusban összesen 1.187 repülést hajtott végre bioüzemanyag keverékkel. Az elfogyasztott 1.556 tonna bioüzemanyagnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 1.471 tonnával csökkent. A repülőgép egyik hajtóműve a normál kerozin és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos keverékével működött. A kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyűjtése volt.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.