A Lufthansa bioüzemanyagot tesztelt sikerrel

Az üzemanyag-tesztelő program sikeres lezárását követően indulhat a Lufthansa első bioszintetikus üzemanyagot használó menetrend szerinti járata az Egyesült Államokba január közepén – közölte a Deutsche Lufthansa AG kedden az MTI-vel.

Az első menetrend szerinti Lufthansa járat január 12-én indul az Egyesült Államokba. A Frankfurtból Washingtonba repülő Boeing B747-400-as gép 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket használ majd fel, és ennek köszönhetően 38 tonnával csökken majd az út során elégetett üzemanyag szén-dioxid-kibocsátása. A csökkenés megfelel hat hagyományos üzemanyaggal repült Frankfurt-Berlin járat szén-dioxid-kibocsátásának. Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén. Emellett bioüzemanyag magasabb energiasűrűségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását is. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz sem ként, sem pedig aromás vegyületeket.

A Lufthansa a Hamburg-Frankfurt útvonalon tesztelte a bioüzemanyagot tavaly július és december között. A menetrend szerint repülő Airbus A321 típusú gép a féléves tesztelési periódusban összesen 1.187 repülést hajtott végre bioüzemanyag keverékkel. Az elfogyasztott 1.556 tonna bioüzemanyagnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 1.471 tonnával csökkent. A repülőgép egyik hajtóműve a normál kerozin és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos keverékével működött. A kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyűjtése volt.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.