Az RX8 Hydrogen RE prototípusa 2003-ban készült el, és a következő évben meg is kezdték közúti tesztelését Japánban. 2006-ban kezdte meg a gyártó a modell kereskedelmi lízingjét, szintén Japánban, és 2007-ben írta alá az ominózus megállapodást a norvég kormánnyal, melynek eredményeként május 11-én, ünnepélyes keretek között átadták az ország elképzeléseihez igazított, első konstrukciót.

A Mazda leszállította első, Norvégiának tervezett RX8 RE modelljét

Az RX8 Hydrogen RE prototípusa 2003-ban készült el, és a következő évben meg is kezdték közúti tesztelését Japánban. 2006-ban kezdte meg a gyártó a modell kereskedelmi lízingjét, szintén Japánban, és 2007-ben írta alá az ominózus megállapodást a norvég kormánnyal, melynek eredményeként május 11-én, ünnepélyes keretek között átadták az ország elképzeléseihez igazított, első konstrukciót.

Az átadást Norvégia hivatalos hidrogén üzemanyag-állomásainak megnyitójára időzítették. Még 29 RX8 RE vár leszállításra, amit a kormány által támogatott, nemzeti hidrogén projekt, a HyNor részeként fognak használni. A HyNor célja a gondtalan környezetbarát utazás biztosítása 580 kilométer hosszan Stavanger és Oslo között, ahol az országutat hidrogén töltőállomásokkal építették ki. Ebben a közlekedésben vesz részt a Mazda fejlesztése.

Az RX8 RE egyszerű megoldással oldja meg az üzemanyagtartályok közötti váltást. Ha a rendszerből kifogy a hidrogén, akkor az automatikusan átvált a benzines üzemmódra, de a vezető is válthat manuálisan, akár vezetés közben is, egy gombnyomás az egész. Ez hosszabb utazásoknál, hidrogén töltőállomások híján hasznos. A hidrogén üzemmódban kéken világító gombot a vezető jobb oldalán helyezték el a műszerfalon. A fordított átállás, a benzines módról hidrogénmeghajtásra történő, csak akkor lehetséges, ha a jármű áll. A nagyobb üzemanyagtartály és a továbbfejlesztett üzemanyag-hatékonyságnak köszönhetően, akár 100 kilométert is meg lehet tenni hidrogénnel.  A tartályokat a jármű hátsó részében helyezték el, így nem befolyásolja a benzintank méretét, amely megmaradt 61 literesnek.

Amennyiben a modell a HyNor projekt során beváltja a hozzá fűzött reményeket, 2009 nyarán kereskedelmi forgalomba is kerülhet.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.