A Mercedes hibrid buszok a jövő év elején érkeznek Kecskemétre

Huszonöt környezetkímélő Mercedes hibrid hajtású busz érkezik Kecskemétre a jövő év első negyedévében eredményes közbeszerzés után – jelentette be Kecskemét polgármestere pénteken, a városházán tartott sajtótájékoztatón.

A jelenleg kapható leginkább környezetkímélő autóbuszcsalád, a Mercedes-Benz Citaro G BlueTech-Hybrid 25 járművére vonatkozó szállítási szerződést Zombor Gábor (Fidesz-KDNP) polgármester és Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója írta alá a sajtótájékoztató keretében. Zombor Gábor hangsúlyozta: a város eddigi legnagyobb pályázata keretében 5,95 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült a város, ebből 25 hibrid buszt vásárol, ezzel együtt modern utastájékoztató-rendszer és kiszolgáló telephely épül. A városnak mindössze az öt százalék önerőt kellett biztosítania, így csupán nyolcmillió forintjába került egy busz – tette hozzá.

A buszok vásárlásával megvalósul az a cél, hogy utasbarát, környezetkímélő, korszerű tömegközlekedés jöjjön létre Kecskeméten – fogalmazott a polgármester. Ingo Fröhlich elmondta: a 25 hibrid busz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló. A legfejlettebb technológiát képviselő járművek tíz kilométert tudnak megtenni a dízelmotor használata nélkül a négy elektromos kerékagymotor segítségével – magyarázta a szakember. Kiemelte: ebből a hibrid buszból egyelőre 62 közlekedik a világon, a kecskeméti a legnagyobb flotta. Április 19-én jelentette be Zombor Gábor polgármester, hogy az Európai Unió és a magyar költségvetés támogatásával, nyílt közbeszerzési eljárás eredményeként 25 hibrid hajtású Mercedes busz fogja biztosítani a jövő évtől Kecskemét tömegközlekedését. Kecskemét közgyűlése kijelölte a “nulla emissziós zónát”, így a történelmi városközpontban a buszok kizárólag elektromos üzemmódban közlekedhetnek majd.

Ajánlott tartalom

Furcsa elképzeléseik vannak a környezettudatosságról a japán autómárkáknak

A Toyota vezetésével öt japán autó- és motorgyártó fogadta meg: kutatásokba kezd azért, hogy a belsőégésű motorok használata környezettudatosabb lehessen, így megtarthatók maradjanak a nettó nulla kibocsátású jövőben is.