Az elektromos autók hátránya, hogy a nagy melegben csökken az akkumulátor kapacitása. Éppen ezért a Ford külön hűtőrendszert tervezett a Focus Electric akkujához.
A hőségben minden lehetséges eszközzel igyekszünk hűteni magunkat: a népszerűségi lista elején a légkondi és a hideg sör áll. A Ford mérnökei szerint azonban a Focus Electric lítium-ion akkumulátorának is járna egy sör – vagy ha nem is pont alkohol, de valamilyen hatékony hűtés mindenképpen jól jön, hogy a cellák még a tikkasztó nyarakon is legjobb teljesítményüket nyújthassák. A nagy hőség ugyanis kedvezőtlenül hat az elektromos autók akkumulátorainak teljesítményére, így a kocsi hatótávolsága csökken. A Ford ezért olyan modern, aktív folyadékhűtéses (és szükség esetén fűteni is képes) rendszert vezet be az elektromos hajtású Focusban, amely szabályozza a lítium-ion akkuk hőmérsékletét. Az elektromos Focus olyan integrált hűtési rendszert kapott, amely optimális szinten tartja a jármű különböző rendszereinek hőmérsékletét. A klímaberendezés magát a hűtőközeget hűti tovább, hogy az egy „fagyasztón” áthaladva hűthesse az akkumulátorokat. A karosszéria több részén érzékelők találhatók, így a rendszer mindig tudja, hogy mikor kell munkába állnia.
Az új megoldás hatalmas előnye, hogy az akkumulátorok töltése közben is használható – ennek köszönhetően maga a töltési idő is rövidebb lehet, hiszen az akkuk ilyenkor sem hevülnek túl. Az akkumulátorok ugyanis nemcsak akkor melegszenek fel, ha áramot adnak le, hanem akkor is, amikor töltik őket. Az ideális hőmérséklet tehát növeli az autó hatótávolságát, csökkenti az akkuk feltöltéséhez szükséges időt, illetve meghosszabbítja az akkumulátorok élettartamát.