A napenergia olcsóbb, mint a háztartási elektromos áram

Mivel az elektromos áram ára a közeljövőben továbbra is emelkedni fog, ez hatást fog gyakorolni az elektromos autóval közlekedés költségeire is.

Vállalatok, mint példánkban a Heckert Solar hatékonyan alkalmazzák a saját maguk által megtermelt elektromos áramot a cég gépjármű parkjába tartozó elektromos járművek töltésére. Ha egy elektromos jármű vezető a saját maga által megtermelt napenergiát használja a gépkocsi feltöltésére, akkor sok pénzt takaríthat meg, írta az mnnsz.hu. Ez a fordulat csökkenti a vásárlások előtt álló akadályokat. Elektromos autóval közlekedni rendszerint olcsóbb, mint egy hagyományos benzines vagy dízel meghajtású gépkocsival. Azonban a sok elektromos jármű által használt háztartási elektromos árának növekedésével ez az előny fokozatosan zsugorodik. Most ez válik az elektromos gépkocsik megvásárlása előtt álló akadállyá, állapították meg az EuPD Research piackutatói.

Az elemzők az E3/DC nevű tárolók gyártásával foglalkozó cég nevében végeztek felmérést több mint 2000 német alany körében, többek között az e-mobilitás elérését akadályozó tényezőkről. Kiderült, hogy azoknak a válaszadóknak, akik már eldöntötték, hogy elektromos autót vesznek, 73%-a akadályként tekint az elektromos áram árára döntésük megvalósítása során. Az elektromos gépkocsi jelenleg 100 km megtételéhez 15 és 30 kilowattóra közötti mennyiségű áramot használ fel. Az évente megtett kilométerek számát átlagosan 14 000 kilométernek tekintve, a jármű fogyasztása 2 100 és 4 200 kilowattóra áramot jelent. Az elektromos áram átlagos ára kilowattonként 31,4 cent, ez éves szinten 600 és 1300 euró közötti összeget tesz ki.

Mivel az elektromos áram ára a közeljövőben továbbra is emelkedni fog, ez hatást fog gyakorolni az elektromos autóval közlekedés költségeire is. Ezért az elemzők javasolják a napelemes rendszer használatát. Végül is a napenergia egyre olcsóbbá válik, és jelenleg a kilowattonkénti tíz centes tartományba esik még a tetőn elhelyezett rendszerek esetében is. Ha az elektromos járművet kizárólag saját termelésű napenergiával töltik, akkor éves szinten a közlekedés költségei 9900 euróról (3.476.00 HUF) 450 euróra (158.000 HUF) fognak csökkenni az EuPD Research elemzései szerint. Ez 69 százalékos megtakarítást jelent.

Ajánlott tartalom

Piacra dobták a hatékony napelemes tetőcserepet

A litván Solitek bemutatta a tetőbe integrálható, 435 W-os, 22,04%-os hatékonyságú, elegáns megjelenésű TOPCon technológiás napelemeket, melyek tartósak, újrahasznosíthatók, és 30 éves garanciával érhetők el.