A Nissan Leaf elektromos autó drágább lesz mint a Toyota Prius

A Nissan Motor a hasonló méretű benzinmotoros autókénak több mint duplájában állapította meg a teljes egészében elektromos hajtású Leaf modelljének eladási árát, számítva az elektromos autók elterjedését ösztönző állami kedvezményekre.

A 30 ezer eurós (3,76 millió jen) eladási ár messze meghaladja az átlagos autóvásárlók fizetőképességét. Az ár magasabb a Toyota Prius alig valamivel több mint kétmillió jenes áránál, de mintegy egymillió jennel marad a Mitsubishi Motors Corp. tisztán elektromos i-MiEV modelljének ára alatt.
Elemzők szerint tömeges értékesítésre ebben a méretkategóriában csak kétmillió jenes ár alatt nyílik lehetőség.
Az amerikai piaci árat még nem közölte a Nissan, de azt elemzők ezt 25-30 ezer dollár közöttire teszik. Az amerikai autóvásárlók 7.500 dolláros adókedvezményt vehetnek igénybe teljesen elektromos autó vásárlásakor.

A Nissan 2011 márciusáig (a 2010-es japán pénzügyi év végéig) hatezer darabot tervez eladni az ötszemélyes elektromos autóból. A jármű végsebessége 140 kilométer óránként, hatótávja pedig 160 kilométer. “Tankolni” (Japánban 110 voltos) hálózati árammal lehet. Az akkumulátorok feltöltéshez több órára van szükség.
A Leaf modell a Nissan és a Renault közös fejlesztése.
Carlos Ghosn, a Nissan és a Renault vezérigazgatója szerint 2020-ra 10 százalékra növekedhet a teljesen elektromos üzemű autók részaránya. Becslése meghaladja az ágazati szakértők előrejelzéseinek átlagát.

Ajánlott tartalom

Májusban 63 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett zöldautók száma Magyarországon

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) adatközlése szerint az elmúlt hónapban a viszonylag kis darabszámokat produkáló Horvátország és Málta után, Dániával holtversenyben a kontinensen a harmadik legnagyobb arányban, 63 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett zöldautók száma Magyarországon - tette közzé az Energiaügyi Minisztérium csütörtökön a Facebook oldalán.