A Nissan Motor Co. első saját fejlesztésű hibrid meghajtású modelljének üzemanyag fogyasztása mindössze a fele lesz majd a típus benzinmotoros változatának.
A Nissan az év második felében mutatja be az Infiniti M szedán benzin/villanymotor hibrid hajtású verzióját. A Nissan jókora késéssel jelent meg saját hibrid technológiájával a Toyota és Honda autógyárakhoz képest, de állítása szerint saját duplakuplungos rendszere jóval nagyobb üzemanyag megtakarítást eredményez versenytársainál, ráadásul a lényegesen egyszerűbb technológia miatt alacsonyabb többletköltséggel.
Az autógyárak jellemzően 30 százalék körüli üzemanyag megtakarítást érnek el “teljes” hibrid technológiai rendszerekkel, illetve 15 százalék körülit “közepes” (pl. Honda) hibrid technológiák alkalmazásával. A Nissan ezzel szemben 60-90 százalékos üzemanyag megtakarítás elérését tűzte ki célul. A hibrid Infiniti M üzemanyag fogyasztása megfelel majd egy kompakt autó fogyasztásának.
A Nissan hibrid rendszere annyiban hasonlít a VW kétkuplungos rendszeréhez, hogy egy külön tengelykapcsoló választja el a benzinmotort a villanymotortól annak érdekében, hogy kizárólag villanymotorral lehessen haladni, amikor az akkumulátorok fel vannak töltve.
A rendszer elektronikus szabályozása gyakrabban teszi lehetővé a benzinmotor üresjáratban futtatását, jelentős mértékben csökkentve ezzel az üzemanyag fogyasztást. A tesztelések során szerzett tapasztalatok alapján a benzinmotor városi forgalomban csak az üzemidő felében működött.
A lényegesen egyszerűbb technológia eredményeképpen a rendszer nagyjából 30 kilogrammal könnyebb a Toyota összevethető hajtásláncánál.
A 43 százalékban a francia Renault tulajdonában lévő Nissan az idén decemberben mutatja be Leaf elektromos modelljét. Jelenlegi egyetlen hibrid modellje, az Altima szedán hibrid verziója a Toyota technológiáját alkalmazza.