A forradalmian új technológia az elektromos autók töltésére könnyebb és gyorsabb lesz, alapja az indukciós töltés, mely hasonló elektromágneses mezőket használ, mint például az elektromos fogkefék. A technológia használatára a Nissan már felkészítette ZEV (Zero Emmision Vehicle) modelljét.

A Nissan vezeték nélküli töltést fejleszt elektromos autójába

A forradalmian új technológia az elektromos autók töltésére könnyebb és gyorsabb lesz, alapja az indukciós töltés, mely hasonló elektromágneses mezőket használ, mint például az elektromos fogkefék. A technológia használatára a Nissan már felkészítette ZEV (Zero Emmision Vehicle) modelljét.

David Bott a Technológiai Stratégia Tanács innovációs programokért felelős igazgatója elmondta, hogy a kisebb készülékek esetében már bizonyított technológia az induktív töltés, fejlesztésük működőképes voltát a tudomány is alátámasztja.

A töltés helyszínei, elképzeléseik szerint, erre felkészített parkolók lehetnek, elsősorban a nagyobb bevásárlóközpontok és központi helyek környékén valamint az autópályák mellett. Mivel a technológia gyors töltést tesz lehetővé, így bevásárlás vagy egy kávé elfogyasztása közben tölthető az akkumulátor, 25 perc alatt 80%-ra. A következő lépés a vezetés közbeni töltés megvalósítása, melyet a gyártó az elektromos autók számára kijelölt, töltést biztosító lemezekkel felszerelt sávokban képzel el, azonban arról, hogy ez mennyibe kerülne, milyen hosszú sávokat szükséges kialakítani és ily módon milyen gyorsan tölthető az akkumulátor, még nem rendelkeznek adatokkal. David Bott erről a projektről szkeptikusan nyilatkozott, mint mondta, tudományosan lehetséges ugyan, ám ez nem jelenti azt, hogy meg is valósítható.

Az említett újítással a Nissan reméli, hogy versenyképes lehet az elektromos autók piacán, hiszen korábbi felméréseik alapján a potenciális vásárlók 61%-a a töltéssel járó kellemetlenségek miatt aggódik leginkább. Másik fegyvertényük, hogy a ZEV kifejezetten az elektromos piacra szánt modell, míg a többi gyártó korábbi konstrukcióit alakítja át.

Redmer van der Meer, a Nissan elektromos járműinek európai termékmenedzsere elmondta, hogy nem állt szándékukban sokkoló, például a tojás alakú modellel bemutatkozni a piacon, inkább egyfajta átmenet lett a koncepció. Az ötüléses, családi autó formaterve ennek megfelelően egyszerű, csúcssebessége 90 mérföld/óra, az akkumulátor pedig 100 mérföld megtételére alkalmas egy töltéssel.

A Nissan ZEV 2010-ben debütál az amerikai és japán piacon, majd 2012-ben érkezik Európába.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

Nincs hozzászólás

  1. Zöld autó/hibrid meghajtás/volvo busz Londonban cikkhez hozzászólván erről írtam!
    igenis ezt a töltési módot minden buszmegállóban meg kell teremteni.
    sajnos erősen fuldoklik minden városa kis földünknek,és a nagy gépek a legnagyobb szennyezők,pláne az elinduláskor:full korom,a nép meg kint kávézik,és veszi a gyümölcsöt a sarkon,a megálló mellett.