A Panasonic felgyorsítja a levegő-víz hőszivattyúk gyártásának felfuttatását célzó befektetését cseh gyárában

A Panasonic Corporation augusztus 31-én bejelentette, hogy a 2026 márciusában végződő pénzügyi év végéig körülbelül 20 milliárd jent (megközelítőleg 145 millió eurót) fektet be a csehországi üzemében folyó gyártás bővítése céljából annak érdekében, hogy ki tudja elégíteni a levegő-víz hőszivattyúk (A2W) iránt Európában megnövekedett keresletet.

A levegő-víz hőszivattyúk, amelyek a levegőből felvett hőt hasznosítják, kevesebb CO2-t bocsátanak ki, mint a fosszilis tüzelőanyagok elégetéséből származó égéshő felhasználásával működő, hagyományos fűtőberendezések. Ezek iránt a környezetbarát fűtőrendszerek iránt egyre nő a kereslet az európai piacon. A Panasonic 2018-ban kezdte meg az A2W beltéri egységek gyártását pilseni üzemében a Cseh Köztársaságban (Panasonic AVC Networks Czech [PAVCCZ]). Azóta egyrészt gyorsabban képes reagálni az európai piaci igényekre, másrészt csökkentette emisszióját azáltal, hogy az európai piacokon értékesített termékek gyártását Európában végzi. Jelenleg Európában gyorsan változik a felhasznált energia összetétele: a gáz- és egyéb fosszilis tüzelőanyagok részesedése csökken, és egyre nagyobb mértékű az elektrifikáció. A környezetvédelmi megfontolások előtérbe kerülése és az energiaellátási feltételek közelmúltbeli változásai következtében a Panasonic számára sürgető szükségletté vált a növekvő kereslet kielégítésére alkalmas termelési kapacitás létrehozása. A befektetés lehetővé teszi a PAVCCZ számára, hogy a jelenlegi beltériegység-gyártáson felül a következő pénzügyi évben megkezdje a kültéri egységek gyártását. A vállalat tervei szerint éves gyártási kapacitása 500000 egység lesz a 2026 márciusában végződő pénzügyi év végére.A Panasonic A2W hőszivattyúrendszer olyan egyedi technológiát alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a fűtőegységek fenntartsák fűtőképességüket még alacsony külső hőmérséklet esetén is. A vállalat az elmúlt pénzügyi évben létrehozott egy IoT-alapú karbantartó üzemet Dániában, és az egyes országokban meglévő értékesítési szervezetének bővítése révén kiterjesztette üzleti tevékenységét. A Panasonic arra törekszik, hogy további növekedést érjen el az egyik kulcsfontosságú üzletágának számító fűtési, hűtési és ventilátor üzletágban, miközben hozzájárul a környezet védelméért folyó globális erőfeszítésekhez.

 

mti

Ajánlott tartalom

Áramot termel és árnyékot ad: miért választják egyre többen a napelemes parkolótetőket?

Még közel sem olyan sok tetőn jelentek meg napelemek itthon, mint tőlünk nyugatabbra, de máris itt egy másik remek lehetőség. Napelem ugyanis máshová is kerülhet, mint családi házak vagy középületek tetejére.