A Siemens innovatív elektromos busza egyedülálló Európában

A Rampini autóbuszgyártóval együttműködve a Siemens napi gyakorlattá tette Bécs városában a teljesen villamos meghajtású buszok közlekedését.

A járművek innovatív hajtáskoncepciója a Siemenstől származik, és garantálja a zéró szennyezést, tekintve, hogy a buszban nincs belső égésű motor. A hajtás „szíve” egy Siemens villamos motor. Ez generátorként is működik, és visszatáplálja a fékezési energiát, amely a hagyományos fékrendszerben hővé alakulna.

Ezeknek a tisztán elektromos buszoknak a hatósugara egy feltöltéssel 120-150 km, és úgy vannak méretezve, hogy a jármű igen rugalmas, és mindig rendelkezik kellő tartalék energiával. Az e-buszok a végállomásokon tölthetők fel a tetőn lévő áramszedővel a villamosok áramvezetékéről. Napi buszüzem közben a „sebes” feltöltés 10-15 percig tart, míg éjjel a depóban a normál (lassú) feltöltést használják, írja a gazdasagiradio.hu.

Ajánlott tartalom

Zöld hidrogént előállító berendezést fejleszt az SZTE és a Ganzair

Sorozatgyártásra alkalmas, 1 MW teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejleszt a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a Ganzair Kompresszortechnika Kft. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,246 milliárd forint költségvetésű projekt keretében - tájékoztatta a vállalkozás az MTI-t.