A Siemens innovatív elektromos busza egyedülálló Európában

A Rampini autóbuszgyártóval együttműködve a Siemens napi gyakorlattá tette Bécs városában a teljesen villamos meghajtású buszok közlekedését.

A járművek innovatív hajtáskoncepciója a Siemenstől származik, és garantálja a zéró szennyezést, tekintve, hogy a buszban nincs belső égésű motor. A hajtás „szíve” egy Siemens villamos motor. Ez generátorként is működik, és visszatáplálja a fékezési energiát, amely a hagyományos fékrendszerben hővé alakulna.

Ezeknek a tisztán elektromos buszoknak a hatósugara egy feltöltéssel 120-150 km, és úgy vannak méretezve, hogy a jármű igen rugalmas, és mindig rendelkezik kellő tartalék energiával. Az e-buszok a végállomásokon tölthetők fel a tetőn lévő áramszedővel a villamosok áramvezetékéről. Napi buszüzem közben a „sebes” feltöltés 10-15 percig tart, míg éjjel a depóban a normál (lassú) feltöltést használják, írja a gazdasagiradio.hu.

Ajánlott tartalom

A Mol elindította a termelést a régió legnagyobb kapacitású zöldhidrogén-üzemében

A Mol százhalombattai finomítójában megkezdte a termelést Kelet-Közép-Európa eddigi legnagyobb, 10 megawatt kapacitású zöldhidrogén-üzeme, a létesítmény évente 1600 tonna tiszta, karbonsemleges zöld hidrogént állít itt elő, amelyet az üzemanyaggyártás során használnak fel - tájékoztatta a vállalat szerdán az MTI-t.