A fenti kijelentést Yuuki Sakurai, a Fukoku a tokiói bázisú, 10 milliárd $-os alappal gazdálkodó, Capital Management Inc. vezető igazgatója tette.

A Suzuki és a Mitsubishi vonuljon ki az amerikai piacról!

A fenti kijelentést Yuuki Sakurai, a Fukoku a tokiói bázisú, 10 milliárd $-os alappal gazdálkodó, Capital Management Inc. vezető igazgatója tette.

 Mint mondta, az autóipar egésze hatalmas gondot okozó változásokkal találta szembe magát, és a két gyártónak is csökkentenie kell veszteségeit, melyre a legjobb megoldás, ha kivonulnak Amerikából, mivel a piac fenntartása rendkívül magas összegekbe kerül.

Yasuaki Iwamoto, a szintén tokiói Okasan Securities Co. analizátora egyetértett a kijelentéssel, a Suzukinak egyenesen azt ajánlotta, felejtse el Amerikát, illetve koncentráljon a jövőben a kis méretű autókra.

A két gyártó tavalyi eladási mérlege igen beszédes, a Mitsibushi 97 257 személygépkocsit adott el, 25%-os csökkenést produkálva, a Suzuki pedig 84 865 járműt értékesített, ezzel -17%-os mutatót elérve. Toyota és a Honda, de még a Hyundai és a Kia is népszerű az amerikai vásárlók körében az egy tankolással megtehető mérföldszám magas értéke miatt, ami a Mitsubishi illetve a Suzuki terepjárói esetében nem mondható el, így részesedésük a piacon folyamatosan csökkent az évek során.

miev showroom

Az egyik megoldás, tehát a hatékonyság növelése lehet. Szakértők lehetőséget látnak, a Japánban már nagy népszerűségnek örvendő car-sharing programban.  Az autó tulajdonosa bérlésre kölcsönadja járművét, amikor igazán szükséges a bérlőnek.  Ezáltal a tulajdonos költségeit redukálhatja, enyhül a parkolóhiány a városban, csakúgy, mint a forgalmi dugók.

A harmadik, legkézenfekvőbb megoldás a hibridek gyártása. A Mitsubishi i-MIEV népszerű lehet Amerikában is, utat nyitva a többi kisebb hibridek előtt. A gyártó több mint 10 éve fejleszti hibrid járműveit a Canter Eco hibrid könnyű teherautó és az Aero Star Eco hibrid busz is sikerrel teljesítenek jelenleg Japánban.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.