A Tesla Model 3 szinte alig veszít az értékéből

Egy egészen érdekes kutatást végzett az iSeeCars.com autóipari elemzőcég a különböző márkák különböző modelljeinek újkori és használt árával kapcsolatban.

Tavaly augusztustól idén januárig ugyanis azt vizsgálták, hogy mennyit veszít egy-egy autó az értékéből a vásárlás után egy évben, írta a teslasok.hu. Az iSeeCars alapos volt, hiszen hatmillió eladás alapján számoltak, így többek között kiderült, hogy az autók átlagosan az értékük közel 20 százalékát veszítik el a vásárlás utáni első évben. A lista élén a Tesla Model 3 áll, megdöbbentő, 5,5 százalékos különbséggel, ami alapján az Egyesült Államokban csupán 2529 dollárt, azaz 783 ezer forintot veszít az, aki szalonból vásárolja meg a Tesla kisebbik szedánját, majd egy év használat után eladja azt. Az amerikai villanyautós márka előnyét kiválóan jelzi, hogy a lista második helyezettje, a Ford Ranger esetében arányaiban dupla akkora, 11,4%-os értékvesztésre számíthatunk. A Tesla mellé tehát egyetlen márka modellje sem fért be a 10%-on belüli tartományba. A Model 3 diadala többek között annak tudható be, hogy az Egyesült Államokban viszik, mint a cukrot. A használtautó-piacon korántsem annyi Model 3-ast találunk, mint Ford Rangert, a gyártó pedig az új autóiból is könnyedén ad el annyit, amennyi a gyártósorok csövén kifér. Elon Musk, a márka vezére bizonyára egyáltalán nincs meglepődve, hiszen a Tesla önvezető rendszerének hardverével felszerelt modellek ára a tervek szerint komolyan emelkedik majd a jövőben. A dél-afrikai származású üzletemben szerint amint képesek elindítani az autók sofőr nélkül is működő önvezető rendszerét, a Teslák önálló taxizással profitot termelnek majd a tulajdonosnak, egy ilyen ajánlat pedig jócskán az eredeti vételár fölé repíti az amerikai villanyautók értékét. Számíthatunk rá tehát, hogy idővel egyszerűbb lesz Teslával járni, mint valaha, ám megvásárolni nem lesz könnyű az autókat.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.