A Tesla Model S ismét a legnagyobb hatótávú elektromos autó

Új rekordra emelte a Tesla a Model S Long Range Plus hatótávját, ezzel ismét felülkerekedve a konkurens Lucid Air papírra vetett számain.

50%-os állami támogatás napelemes rendszerekre. Kérjen itt ingyenes ajánlatot. 1 perc alatt megkapja az ajánlatot. (x)

Nem is olyan régen, még az idei év első felében a Tesla 647 kilométeres hatótávolsággal a legmagasabb hatótávú elektromos szériaautóként reklámozhatta a Model S-t. Ez azonban csupán addig tartott, míg meg nem érkezett a Lucid Air, mely letaszította Muskék szedánját a trónról. A Lucid Air ugyanis mindenből egy kicsivel jobb szeretne lenni a Teslánál, írta a teslasok.hu.

A hatótávban és teljesítményben ez legalábbis egyértelműen látszik, hisz előbbiből igyekeztek a Model S-énél hajszálnyival többet, egészen pontosan 653 km-t kicsikarni a mérnökök. Az Air tehát így 6 km-rel többre volt képes egy teljes feltöltésből, mint a legmesszebbre eljutó Tesla.

Muskék válasza első körben nem volt más, mint hogy megszerezték maguknak az árbeli előnyt. A Lucid 69 900 dolláros listaárral mutatta be az Airt, Muskék pedig lementek egészen 69 420-ig.

A Teslánál azóta is folyik a Model S értékesítése, a Lucidnál viszont egyelőre még várnunk kell a leszállításokra. Mindeközben a Tesla talált némi területet a fejlődésre, ezzel a hatótávolságban is leelőzve a konkurenst. Az egyik novemberben legyártott autó környezetvédelmi adatlapja leplezte le a Tesla fejlesztését, hiszen azon az eddigi 402 mérföld helyett már 409 mérföld (658 km) olvasható. Érdekesség viszont, hogy az adatlapon olvasható adatok alapján a Tesla nem javított az autó fogyasztásán.

Éppen ellenkezőleg, a Model S átlagfogyasztása korábban 17,9 kWh/100km volt, míg az új adatlapon már 18,05 kWh/100km-t olvashatunk. A korábbi Model S adatait összevetve a Tesla 1 kWh-val rontott a városi fogyasztáson, de 0,5 kWh-t javított az országúti adaton. Hogy ezek mellett hogyan sikerült összességében javulnia a hatótávolságnak?

Ezesetben lehet, hogy az akkumulátorcsomagban is frissített valamit a Tesla. A Model 3 energiatárolóját nemrég valamelyest átszabta a Tesla, hogy még több kapacitást hurcolhasson magával a kisebbik szedán, és bár a Model S teljesen más cellákkal dolgozik, nem kizárt, hogy itt is bevezetett néhány újítást a Tesla.

Ajánlott tartalom

A zöld hidrogén fogja meghódítani Ázsiát?

Az elkövetkező évek a zöld hidrogén előretöréséről szólhatnak, meglepő módon ugyanakkor az Egyesült Államok, legalábbis a döntéshozatal szintjén, nem áll az élen ezen a területen.