Elon Musk azt ígéri, a Tesla Model 3 elektromos népautóval forradalmasítani fogja a közlekedést.
Eközben a Tesla évek óta veszteséges, hatalmas adósságot halmozott fel, piaci részesedése elenyésző, amihez képest hihetetlenül túlértékelt. A fosszilis üzemanyagok olcsók, ezért az elektromos autók nem vonzók. Ugyan egyetlen hét alatt 325 ezren rendelték meg a Model 3-at, de ez se a Teslát, se a vásárlókat nem kötelezi semmire. A Tesla a története során eddig összesen bő 100 ezer autót gyártott. A Model 3 még lehet a 21. század T-modellje, de egyelőre csak egy nagy lufi.
Elon Musk Teslája nem adott el 325 ezer darabot a Model 3-ból egyetlen hét alatt. Annyi történt, hogy 325 ezer ember tett le ezer dollár (275 ezer forint) foglalót az új autóra. Ezért cserébe elsőként (mármint az első 325 ezer között) vehetik meg az új autót, majd ha egyszer elkészül, és majd annyiért, amennyit a Tesla kér érte.
Senkit nem kötelez semmire
Musk azt ígérte, az első Model 3-asok 2017 végére elkészülnek, és az alapmodell 35 ezer dollárba (9,6 millió forintba) kerül majd. De semmi nem garantálja, hogy valóban így lesz.
A foglaló lényegében semmire nem kötelezi a Teslát, de a potenciális vásárlókat sem:
ha valaki úgy gondolja, mégsem kell neki a Model 3, bármikor visszakérheti a pénzét. Sőt, akkor is, ha csak hirtelen úgy érzi, jobb helyre is tudja tenni azt az ezer dollárt, a visszamondást nem kell megindokolni. Vagyis könnyen előfordulhat, hogy a 325 ezer előrendelés idővel elkezd majd elolvadni.
Meg kellene többszörözni a gyártást
De el kell ismerni, szinte a csodával határos a 325 ezer lefoglalózott autó, ha megnézzük, eddig mit tett le az asztalra a Tesla.
A teljes cikk itt olvasható.