A gyártó változtatásokra kényszerül a Prius hibrid alacsony kibocsátású tankrendszerén, mivel az nem minden körülmények között tudta teljesíteni a hozzá fűzött reményeket.

A Toyota változtat Prius hibridjén

A gyártó változtatásokra kényszerül a Prius hibrid alacsony kibocsátású tankrendszerén, mivel az nem minden körülmények között tudta teljesíteni a hozzá fűzött reményeket.

A korábbi Priusok speciális tartályrendszerrel jöttek ki, melyek lényege az üvegházhatást okozó gázok és az olaj párolgásának a csökkentése volt. A kevésbé merev tank a füst és a párolgó olaj nagy részét nem engedte a légkörbe, minimalizálva a légrést, ezzel is növelve a gépkocsi hatékonyságát.

Azonban nem minden tulajdonos volt elégedett az újítással, mivel a hidegebb időjárásnak köszönhetően a tartály összezsugorodott, így a kevésbé optimális területen élők nem tudták kihasználni a 11,9 gallonos benzintank egészét. A tulajdonosok észrevételei alapján -10 C°-on közel 1,3 gallonnal csökkent a kapacitás.

A 2010-es modellből tehát eltávolították ezt a speciális rendszert, és visszatérek a hagyományosabb merev tartályhoz, melyet, a könnyebb súly érdekében gyantával vontak be. Természetesen a gyártó az új tartállyal is figyelembe vette a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó elképzeléseit. Az új konstrukcióban az üzemanyagtartály egy fejlettebb párahasznosító rendszerrel lesz ellátva, ezáltal lehetővé téve az alacsony kibocsátás megtartását.

Ajánlott tartalom

Kína minimáláras megoldást javasol az EU elektromosautó-vámjai helyett

Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.