A dízel-elektromos hibridek nem szerepelnek sokat a hibridek palettáján, pedig egyre többen igényelnék a megoldást. Többek között, ezért is nagy áttörést jelentett a Volkswagen tavalyi bejelentése, miszerint tervezik a dízel-elektromos Golf hibrid gyártását.
Sajnos, a projekt a bejelentés szintjén maradt, mivel, a gyártó indoklása szerint, túl költséges lenne a termelés. Most a Toyota rukkolt elő az ötlettel, igaz, a villástargoncákra koncentrálva.
A Zöld Autó kongresszuson néhány rövid adattal jellemezték új projektjüket. Az új Geneo-Hibrid villástargoncák maximális teherbírása 3500 kilogramm, és, összehasonlítva a hasonló 3,5 tonnás dízel targoncákkal, 50%-kal hatékonyabb üzemanyag-takarékosság és 50%-kal kevesebb kibocsátás jellemzi.
A jelentős különbséget a 2,5 literes dízelmotor és a NIMH akkumulátor és motor egyesítésével sikerült elérni. A rendszer ugyanúgy működik a targonca vezetése közben, mint a hagyományos hibrid megoldások, miközben a motor egy generátort táplál. Az emelésnél viszont egy párhuzamos hibridrendszert kell elképzelni, amikor is az akkumulátoros motor és a dízelmotor együttes munkája működteti a hidraulikus szivattyúrendszert.
A teljesen elektromos megoldások a hosszú munkaidő és az óriási teljesítményigény miatt még nem lehetségesek, de a régi modellekhez képest ez a hibridrendszer hatalmas előrelépést jelent, főleg, ha hamarosan biodízellel is működnek a targoncák.