A Toyotával karöltve jön az üzemanyagcellás BMW i3

Noha a Toyota és a BMW együttműködése kapcsán leginkább az új sportautó építése merül fel, a két gyártó a zöld autók tekintetében is közösködik. A japánok és a bajorok tüzelőanyag-cellás rendszert fejlesztenek együtt az élménymodell mellett, amelyet a Toyota FCV után a BMW i3-ba szerelve köszönthetünk majd.

Jelenleg az uralkodó trendek a hibrid és a konnektorról is tölthető hibrid modellek sikerét hozzák, azonban számos gyártó igyekszik több lábon állni, ami a bizonytalan jövő szempontjából mindenképpen fontos. A tisztán elektromos vagy hibrid típusokkal szemben a Toyota és a BMW is igyekszik élhető alternatívát nyújtani a tüzelőanyag-cellás megoldással. A japánok már bemutatták a fejlesztés alatt álló rendszert az FCV koncepcióban, amely 2015-ben már szériagyártású modellként debütál. Pillanatnyilag még nem hivatalos az információ, de belső források szerint a BMW i3-ba telepített hidrogénhajtás 2016-ban mutatkozik be.

A gyártók a részletekbe ezúttal nem kívántak belemenni, de az FCV-vel kapcsolatban korábban napvilágot látott információkból következtethetünk az újdonságok képességeire. A hírek szerint a hidrogénnel hajtott Toyota nagyjából 10 szekundum alatt futja meg a 0-100-as sprintet, míg hatótávolsága a tisztán elektromosokat lekörözve 480 km-ben állapodik meg. Árak tekintetében viszont tényleg nincs semmilyen támpontunk, de meglehetősen drága technológiáról lévén szó, nem meglepő a japánok által rebesgetett, 15-16 millió forintos összeg.

forrás: autopult.hu

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.