A Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesületének közleménye

A Tudatos Vásárlók Egyesülete egy nemzetközi projekt keretében hazai fogyasztókat kérdezett a zöld reklámokról, és az Európai Unió Fogyasztóvédelmi Szervezetével (BEUC) összefogva beadványban kéri a szabályozás szigorítását a törvényhozóktól. Az Egyesület évek óta tájékoztató kampányokban igyekszik felhívni a figyelmet a zöldre festés jelenségére, illetve szót emelni a vállalatok félrevezető állításaival szemben. A felmérésből kiderül, hogy a magyar válaszadók közel fele (49%) szívesebben vásárol környezetvédelmi címkével ellátott termékeket, mint címkével nem rendelkezőt. Itthon az átlagnál nagyobb a tudatosság a zöldre festés tekintetében, a válaszadók 44 százaléka állítja, hogy az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer észlelt megtévesztőnek tűnő zöld állítást, míg az uniós polgárok 34 százalékának tűnt csak fel ugyanez. Viszont mindössze 3 százalékul vallja magáról, hogy mindig képes felismerni a hamis zöld állításokat. A tanulmány eredményeire támaszkodva a BEUC és tagszervezetei, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete is ajánlást fogalmazott meg a törvényhozók felé, ami a szabályozás szigorítását szorgalmazza, többek közt a súlyosan környezetszennyező vállalatok zöld (pl. karbon-semleges)reklámjainak a betiltását. Itthon a GVH felé nyújtott be panaszt az Egyesület.

Ajánlott tartalom

A legkisebb települések zöldülnek idén tavasszal

A legkisebb települések zöldülnek idén tavasszal, a Településfásítási program 5. ütemének tavaszi ültetési időszakában a legkisebbek, a 450 fő alatti lélekszámú falvak jutnak fához.