A világ első elektromos helikoptere

Ha gondolkozott már azon, hogy van elektromos repülő, elektromos autó, és még mindenféle elektromos jármű, de miért nincs elektromos helikopter, akkor itt válasz.

Ezek a gépek nagyon sok energiát igényelnek a felszálláshoz, és a leszálláshoz egyaránt. Amikor a Soultion F megbízta Pascal Chretient, hogy építsen egy elektromos helikoptert, tudta, hogy az energiaigényesebb funkciókat, mint a farok rotort, vagy a propellereket, ultrakönnyű alternatívákkal kell helyettesítenie, hogy csökkentse az energiafelhasználást és a gép súlyát. Mondanunk sem kell, sikerrel járt. A gép megdöntötte Sikorsky rekordját, ugyanis 2 perc 10 másodpercig lebegett. A farok rotor helyett, Chretien gépe két ellentétesen forgó propellerrel van felszerelve a tetején. Ez egy olyan rendszer, ami csak egy könnyű farok részt igényel, hogy egyensúlyban maradjon. Természetesen a kockázat nagy volt a repülésnél. Chretien külön edzette magát a repülésre, és szerencsére semmilyen komplikáció nem lépett fel a tesztelések során. Ha valami rosszul sült volna el, a francia pilóta elmondása szerint, “kebab formában” landolt volna.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.

Egy hozzászólás

  1. Üdvözlök mindenkit!

    Ez egyelőre számomra kicsit úri játéknak tűnik. Van némi tapasztalatom a helikopterek terén – repültem jónéhány órát a honvédségnél. KA 26 koaxiális rotoros gépekkel is. Ennek az elve azokhoz hasonló, vagyis a farokrotor mellőzésével a két rotor dőlés szögének állításával történik a kormányzás is.

    Azzal, hogy sikerült felemelni egy embert elektromos erővel egy ilyen szerkezettel az nagy dolog. Jó lenne viszont tudni a körülményeket, ahogy látom viszonylag steril, napos, szélmentes időben történt a kisérlet.

    Ennek a felhasználási módja inkább az ember nélküli megfigyelési helikopterek felé vezet inkább. rendőrségi, vagy forgalomfigyelő feladatokra, nagyobb rotor-fesztávval, távirányítással. Bár akkor már inkább valamilyen légnemű anyaggal megtöltött irányított ballon lenne a még környezetbarátabb.

    Ahhoz, hogy a helikopter valós előnyeit – szállítás, emelés, mentés – kihasználhassuk sokkal erősebb és komolyabb motorra és energiaellátásra van szükség.

    A Ka26 két turbinával – csillagmotorral amelyek olyan 330 lóerősek egyenként, éppen csakhogy ugrálva szakad el a földtől, főleg ha a gondola is rajta van és ül benne 6 ember. Rugózik, ugrál, rezeg. Tehát iszonyatos energiafelvétele van még egy ilyen kisebb gépnek is. Nem beszélve mondjuk egy Mi17-ről, amely pl árvizeknél segít, vagy komolyabb teherbírással rendelkezik, és 2x kb 1500 LE emeli a magasba amelyet gázturbinák biztosítanak.

    Na ezért mondtam én, hogy ezek még úri mókák, inkább a pénzt nyelik, gazdag álmodozók játékai, minthogy valós megoldások felé vezetnének. Amígy olyan energia cellával nem rendelkezünk, amely méretében és teljesítményében is megfelel egy komolyabb helikopter felemeléséhez, addig ezek csak technikai érdekességek. Mert 2000-3000 lóerős motorok meghajtásához kellene elég energia több órán át, ami azért hogy úgy mondjam kihívás.

    Jó az alterenergia, de azért nem mindenre. Otthon a mixer elpötyög vele, de ezek rotorok.