Forrás: hirado.hu

A Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya kutatóintézetnek, hadiipari vállalatnak is otthont ad

A Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya körül már egy olyan innovációs ökoszisztéma épült ki, ami egyebek között kutatóintézetnek, hadiipari vállalatnak is otthont ad – mondta Palkovics László az MTI-nak adott nyilatkozatában szerdán Brüsszelben.

Palkovics László az Autóipari Próbapálya Zala Kft. másnéven a ZalaZone projekt ügyvezetőjeként a közlekedés jövőjével kapcsolatos szakmai konferencián vesz részt a belga fővárosban. A szakember kijelentette: a kormány 2016-os döntése a tesztpálya kiépítésével kapcsolatban a lehető legjobb döntés volt, ezzel újrapozícionálta Magyarországot a járműipari térképen. Kifejtette: a tesztpálya körül épült ki a Széchenyi István Egyetem képzési, kutatás-fejlesztési és innovációs központja, és egyre több cég jelenik meg, amely ezt igénybe kívánja venni. “Egyre inkább nemzetközi környezet alakul ki, például a tesztpálya működtetéséhez megállapodást kötöttünk egy osztrák vegyes vállalattal, amely olyan tudást hozott, ami nekünk akkor még nem volt meg” – tette hozzá. Palkovics László elmondása szerint a projektben az Európában tevékenykedő összes prémium gyártó megjelent. A projekt azért is nagyon jól megtérülő beruházás – jegyezte meg -, mert ezek a cégek több adót, áfát fizettek be, az ott dolgozó emberek száma nő. Ismertette: a beruházást az ösztönözte, hogy 150 éve nem volt olyan átalakulás a közlekedésben, mint ami jelenleg folyik.  

Egyidejűleg zajlik a hajtásrendszerek átalakulása, és kulcskérdés, hogy milyen energiát alkalmazunk ehhez – jelezte. Emellett nő az autók száma, amit nem tud követni az infrastruktúra, az autópályák, az utaknak hossza, állapota. Ezért az autókat olyan irányítási rendszerrel kell ellátni, ami támogatja, kiegészíti az ember irányítási képességeit, vagy teljesen átveszi az irányítást – mutatott rá. Ez a gondolatmenet indokolta, hogy 2016-ban a magyar kormány úgy döntött, a Magyarországon működő, jelentős részben gyártással, de már egyre növekvő mértékben kutatás-fejlesztéssel foglalkozó cégeket azzal támogatja, hogy létrehoz egy tesztinfrastruktúrát – emlékeztetett Palkovics László. Deli Andor, a Fidesz európai uniós parlamenti képviselője, a szerdai konferencia szervezője arról tájékoztatott, hogy az esemény célja bemutatni a közlekedésipar magyar vonatkozását és azt, hogy Magyarország hogyan képzeli el a jövőt a közlekedés területén. Van mit megmutatnunk a brüsszeli közönségnek, ugyanis a magyar kormányzat segítségével az elmúlt években nagyon intenzív építkezés zajlott. Nemcsak a külföldi autóipari befektetésekről van szó, hanem igazi magyar kutatási és tesztkörnyezetek létrehozásáról is – jelentette ki.

Ajánlott tartalom

AM: szakmai együttműködések, új mintaprojektek segítik az erdőtüzek elleni védekezést

A vegetációtűz az egyik leggyakoribb természeti katasztrófa a világon, amely nemcsak környezeti, hanem társadalmi és gazdasági problémát is jelent - mondta Zambó Péter, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért és földügyekért felelős államtitkára kedden, a Budapesten megrendezett Erdőtűzvédelmi konferencián a szaktárca közleménye szerint.