Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
A fenntarthatósági témahét alkalmából Áder János a Zalaegerszegi SZC Báthory István Technikum általános igazgatóhelyettesével, Tóth Verával járta körbe ezeket a témákat. Az intézmény elnyerte a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet. A pályázatot a Nemzetgazdasági Minisztérium írja ki. Tóth Vera beszámolt arról, hogy a diákjaikat egyebek mellett felkészítik a felelősségteljes és biztonságos internethasználatra. Ez alapvetően tanórákon történik, továbbá az iskolának van bűnmegelőzési tanácsadója is, aki tájékoztató órák keretében prevenciós tevékenységekben aktívan tudja az iskolát segíteni.
A korosztály számára nagyon nagy veszélyeket rejt az online szociális tér, és arra kell a diákok figyelmét felhívni, hogyan tudják kezelni a veszélyes helyzeteket – például az online zaklatást -, és kihez fordulhatnak segítéségért – mondta az igazgatóhelyettes. Közölte: elsődleges céljuk a foglalkozásokkal, hogy a diákok adott élethelyzetekben tudják használni a megszerzett tudást. Áder János szerint más iskolákban is csinálni kellene azt, hogy a diák tudja, kihez kell fordulnia, amennyiben a világhálón szembesül zaklató, lejárató vagy provokáló akcióval. Úgy fogalmazott: fel kell készíteni a gyerekeket arra, mi van akkor, ha a digitális univerzum sötét oldalával találkoznak.
A zalaegerszegi iskola igazgatóhelyettese hangsúlyozta, a tanulók sokkal jobban megjegyzik azokat a dolgokat, amelyeket élményszerűen kapnak meg, ezért a tananyag mellett igyekeznek olyan programokat szervezni, amelyek valamiféle plusz töltetet adnak a témának.
A fogyasztóvédelemhez szorosan kapcsolódik az, hogy mennyire tudatosan alakítjuk az életünket mint vásárlók, illetve mint eladók – mondta Tóth Vera. Szerinte a legtöbb intézményben zajlik fogyasztói tudatosságra nevelés.
Áder János kiemelt problémaként jelölte meg azt, hogy adott esetben átverés áldozataként rossz minőségű terméket vásárolhatunk; fenntarthatósági szempontból probléma az is, ha olyan terméket vásárolunk, amire nincs szükségünk. Ennek kapcsán közölte: a magyar emberek évente átlagosan 66 kilogramm élelmiszert dobnak szemétbe. Tóth Vera elmondta, arra készítik fel a diákokat, hogy lehetőleg megbízható forrásból szerezzék be a megvásárolni kívánt termékeket. Megjegyezte: a fenntarthatóság a pénzügyi tudatossághoz is hozzátartozik. Teljesen felesleges túlvásárolni magunkat, csak azért, hogy a termékek a szemétbe kerüljenek – mutatott rá.