Agrárminisztérium: termelői együttműködés a bortermelésben

Csak együttműködéssel és integrációval lehet a borászati ágazat hosszú távon is sikeres – jelentette ki Nagy István agrárminiszter pénteken, Győrújbaráton, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Borverseny és Szakmai Konferencián az MTI-nek küldött közlemény szerint.

A tárcavezető hangsúlyozta, hogy minden csepp borunkban ott van a hazai borászok szíve-lelke, szeretete, szenvedélye, virtusa és leleménye. A technológia mellett ez adja a “pluszt”, a bor szellemét, igazi karakterét. Nagy István kifejtette: a megoldandó feladatok közé tartozik a munkaerőt kiváltani képes automatizálás, a változó éghajlati viszonyokhoz való alkalmazkodás, valamint a termelést nehezítő aránytalan környezetvédelmi uniós szabályozók kérdése. Mindezek mellett feladat az exportpiacokon történő nagyobb értékű borértékesítés, az ágazati jövedelmezőség javítása, a fogyasztói trendek lekövetése és a fiatalok megszólítása a borfogyasztásban – sorolta a miniszter.

Nagy István emlékeztetett, hogy a Vidékfejlesztési programból 1,8 milliárd forintot különítettek el a magyar bor promóciójának támogatására. Emellett kiemelt nagyságú forrást, évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing programra. Mindkettőt azzal a céllal, hogy segítse a magyar borok népszerűsítését itthon és külföldön egyaránt.

Ajánlott tartalom

AM: szakmai együttműködések, új mintaprojektek segítik az erdőtüzek elleni védekezést

A vegetációtűz az egyik leggyakoribb természeti katasztrófa a világon, amely nemcsak környezeti, hanem társadalmi és gazdasági problémát is jelent - mondta Zambó Péter, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért és földügyekért felelős államtitkára kedden, a Budapesten megrendezett Erdőtűzvédelmi konferencián a szaktárca közleménye szerint.