Nagy-Britanniában 14,3 százalékkal, 153 ezer 529-re nőtt az új autók eladása októberben az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a 15. egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján hétfőn közzétett adatokból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 17,1 százalékkal, 5261-re csökkent, piaci részesedésük az eladásokból 3,4 százalékra zsugorodott a tavaly októberi 4,7 százalékról. Idén októberben 62 ezer 303 új benzinüzemű autót adtak el, ez 9,3 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 42,4 százalékról 40,6 százalékra zsugorodott. A hibrid hajtású (HEV) autókból 19 ezer 574 talált vevőre a múlt hónapban, 24,6 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig a tavaly októberi 11,7 százalékról 12,7 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 9,3 százalékkal, 14 ezer 285-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,6 százalékról 9,3 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 15,6 százalékkal, 23 ezer 943-ra nőtt, piaci részesedésük a tavaly októberi 14,8 százalékról 15,6 százalékra nőtt.
Az idei első tíz hónapban 1 millió 605 ezer 437 új autót értékesítettek, 19,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 15,6 százalékkal csökkent 61 ezer 947-re, a benzines autóké 12,9 százalékkal, 658 ezer 249-re nőtt. A BEV autók értékesítése 34,2 százalékkal, 262 ezer 487-re emelkedett, a HEV autóké 27,8 százalékkal, 202 ezer 130-ra bővült, a PHEV autóké pedig 36,7 százalékkal, 113 ezer 278-ra nőtt. Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán októberben a három legkeresettebb új autótípus a Ford Puma (4824), a MINI (3779) és a Vauxhall Corsa (3464) volt. Az idei tíz hónapban a három legkelendőbb autó a Ford Puma (42 ezer 136) volt, majd a Nissan Qashqai (34 ezer 952) és a Vauxhall Corsa (33 ezer 641) volt. Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 614 ezer 063 új autót adtak el, két százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai volt 42 ezer 704 eladott járművel, amelyet a Vauxhall Corsa (35 ezer 910) és a Tesla Model Y (35 ezer 551) követett. Tavaly a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 267 ezer 203 kelt el, ami 40,1 százalék növekedés 2021-hez képest. A hibrid hajtású autókból (HEV) az eladás 27,6 százalékkal, 187 ezer 948-ra emelkedett, ugyanakkor a PHEV-autók eladási száma 11,5 százalékkal, 101 ezer 414-re esett. Az új autók között tavaly a dízel üzemelésűek piaci aránya 5,1 százalékra esett az előző évi 8,2 százalékról, a benzines autóké pedig 46,3 százalékról 42,3 százalékra zsugorodott, miközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 11,6 százalékról 16,6 százalékra emelkedett, a hibrid-elektromosoké (HEV) 8,9 százalékról 11,6 százalékra nőtt, miközben a PHEV hajtásúaké 7 százalékról 6,3 százalékra csökkent. Tavaly a legkelendőbb elektromos autó a Tesla Model Y volt, 35 ezer 551 ilyen jármű kelt el. A második legkeresettebb a Tesla Model 3 (19 ezer 071), a harmadik pedig a Kia e-Niro volt (11 ezer 197).