Árvíz: segélyvonalat indítottak a mobilszolgáltatók

Kétszáz forinttal segíti az árvízkárosultakat, aki szerda déltől hívást kezdeményez a 1749-es telefonszámra, vagy szöveges üzenetet küld arra.

A Magyar Vöröskereszt sajtóirodájának keddi közlemény szerint a Vodafone és a Telenor (korábban Pannon) mobilszolgáltató, valamint a Magyar Telekom lakossági márkái, a T-Mobile és a T-Home fogott össze az ítéletidő károsultjainak megsegítésére és az árvíz elleni védekezés, a helyreállítás támogatására.

Az 1749-es számot szerda 12 órától hívó, vagy az erre a számra az “ARVIZ” vagy “ÁRVÍZ” szót szöveges üzenetben küldő ügyfelek 200 forintot adományoznak, amely a Vöröskereszt közreműködésével jut el a mentési munkálatok céljaira és a kárt szenvedettekhez.

A Vöröskereszt a beérkező adományok teljes összegét megkapja. A távközlési cégek semmilyen külön díjat nem számolnak fel az sms-ek, illetve hívások után. A segélyvonal a három mobilszolgáltató és a T-Home hálózatából hívható.

Az akcióban résztvevő telefonszolgáltatók legutóbb a Haitit sújtó földrengés után indítottak közös gyűjtést, amelynek eredményeként 402 449 sms, illetve hívás érkezett, és közel 80,5 millió forintnyi adomány került a rászorulókhoz.

Ajánlott tartalom

Kiállítás nyílik az összegyűlt hulladékokból

Halhatatlan hulladék címmel nyílik bemutató a II. kerület közösségi szemétszedésein összegyűjtött különleges hulladékokból, amelyeket Babos Bertalan Zsili képzőművész rendez kiállítás alá.