Asztronauta az elektromos busz fedélzetén

Wubbo Ockels, űrkutató professzor és a hollandok első asztronautája vezette a tervezőcsapatot, amely megalkotta a 23 férőhelyes elektromos, sirályszárny-ajtós Superbust.

Az elektromos meghajtású busz összeállítása 13 millió euróba került, és májusban fogják bemutatni Dubaiban. Maximális sebessége 250 km/h, mely megegyezik a német autógyártók – úgymint a Mercedes, a BMW, az Audi és a Volkswagen- megegyezés szerinti maximális sebességével. Ha a megegyezést figyelmen kívül hagyták volna a tervezés során, valószínűleg magasabb sebesség elérésére is képes lenne a jármű. Amíg a hatkerekű Superbus ötlete és kinézete lenyűgöz minket, el kell gondolkodnunk rajta, hogyan szerepelne a városi közlekedésben? A kanyarokat hogyan venné be, főleg forgalmas utakon? Valószínűleg nehezen.

Ajánlott tartalom

Az öreg erdők szénmegkötése Európában sokkal nagyobb, mint korábban gondoltuk

A maga nemében első ilyen összeurópai tanulmány kiszámította, hogy Európa meglévő erdői akár évi 309 megatonna szén-dioxid megkötésére is képesek lehetnének 150 éven keresztül, ha ezeket az erdőket nem használnánk tovább, hagynánk azokat növekedni és visszavadulni. Ez az Európai Zöld Megállapodásban a LULUCF-ágazatban 2030-ra megcélzott CO2-csökkentéssel (310 Mt/ha) egyenértékű és nagyobb, mint a gazdálkodás alatt álló erdők jelenlegi elnyelésének mértéke Európában (289 Mt/ha).