Átadták Kecskeméten az első hibrid buszokat

Átadták pénteken Kecskeméten az első 5 Mercedes-Benz hibrid buszt, melyből az Európai Unió támogatásával huszonötöt vásárolt a város.

Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere az átadáson elmondta: a környezetkímélő, bizonyos útszakaszokon zéró emissziós üzemmódban is közlekedő Mercedes-Benz hibrid autóbuszok megvásárlásához 5 százalék önerőt, egyenként 8 millió forintot kellett biztosítani a városnak. A polgármester kiemelte, hogy az Európai Unióban is egyedinek számító pályázatot sikerült elnyerni, amelynek következtében a világ legmodernebb autóbuszai fogják biztosítani a város tömegközlekedését.

Zombor Gábor fontosnak nevezte, hogy az Európai Unió döntéshozói a város tömegközlekedésének a megoldása érdekében nem a kötött pályást, hanem a buszközlekedést javasolták, azzal a kikötéssel, hogy a történelmi belvárosban nem lehet káros anyag kibocsájtása a járműveknek.

Ez lesz a világon a legnagyobb hibrid-flotta, amely egy városban biztosítja a tömegközlekedést – tette hozzá.

A polgármester beszámolt arról, hogy a pályázat egy új telephely megépítését, valamint intelligens utastájékoztató kiépítését is tartalmazza.

Bejelentette: 2014. február 15-éig megérkezik minden busz, majd a közgyűlés dönt arról, hogy a város önálló közlekedési vállalatot, vagy más partnerrel oldja meg az üzemeltetést.

Zombor Gábor reményét fejezte ki, hogy a buszok gyorsan be fognak kapcsolódni a város tömegközlekedésébe.

Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a világ egyik legmodernebb technológiájával működő autóbuszok kerültek Kecskemétre.

Az ügyvezető igazgató közlése szerint, a buszok javításához, üzemeltetéséhez szükséges munkaerő képzése már megkezdődött.

Kecskemét új, az önkormányzat által kijelölt zéró emissziós zónájában a Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid busz akár 10 kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül. Az autóbuszon összesen négy elektromos kerékagymotor működik, amelyek a lithium ion akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe.

A Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása, zéró emissziós zóna megteremtése, soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével című projekt közel 6 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült. Mintegy 4,2 milliárd forintba kerültek az új autóbuszok, a fennmaradó összeg pedig az egyéb projektelemek megvalósulására nyújt fedezetet.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.