Útjára indult egy petíció a GM elégedetlen vásárlóinak körében, akik erősen ellenzik, hogy az autógyártó pénzbeli támogatást nyújt egy éghajlatváltozást semmibe vevő szervezetnek, írja a treehugger.com.
A Heartland Institute, egyike azon nagy szervezeteknek, akik erősen szkeptikusan nyilatkoznak a klímaváltozás jelenségéről, nemrégiben igen nagy baklövést követett el. Egy fontos és titkos adatokkal teli emailt küldött el rossz címre, amit a téves címzett, „Heartland Insider” néven a DeSmogBlog tudomására juttatott. A levélben bizalmas költségvetési áttekintések, valamint stratégiatervek is szerepeltek, nem beszélve a támogatók pontos megnevezéséről. A nevek között pedig bizony szerepel a Koch Industries, a Microsoft és a General Motors is. Nem annyira meglepő, hogy az autógyártók is azt hangoztatják, hogy az üvegház-hatás következtében történő éghajlatváltozás csupán kitaláció, hiszen üzleti érdekük mondatja ezt velük. Azonban, mióta egy állami segély kihúzta a GM-t és a Chryslert a pénzügyi csődből, mindkét gyártó ígéretet tett, hogy „tisztább”, környezettudatosabb járművek fejlesztésébe fognak kezdeni.
Innen a hatalmas beruházások a Chevy Volt piacra dobásába, példának okáért. Így aztán nem csoda, ha vásárlók tömegei háborodtak fel annak hallatán, hogy ellentmondásos módon az egyik leghíresebb elektromos autó gyártója a zöldellenes politikát támogatja. GM autótulajdonosok ezrei írták alá azt a petíciót, mely felszólítja a gyártót arra, hogy ne támogassa tovább ezeket a radikális nézeteket. „General Motors, valamint az összes többi szervezet, vonja meg a támogatását a Heartland Institute-tól, a szervezet folyamatos és makacs éghajlatváltozás-tagadó kampánya miatt”, írja a Forecast the Facts weboldala, mely a petíciót is terjeszti. Eddig 10.000 aláírót gyűjtöttek össze, és 20.000 ember nyújtott támogatást az erőfeszítésekhez. Reméljük sikerre viszik a srácok az akciójukat!