Az Aston Martiné az első hidrogénes versenyautó

Az angol márka bejelentette, hogy rajthoz állítja egy közelgő nürnburgringi versenyen a régóta fejlesztett Hybrid Rapide S autóját. A verseny az első zéró károsanyag-kibocsátású autóknak rendezett 24 órás nagydíj lesz májusban.

Az Aston Martin, amely mellesleg idén 100 éves, régóta együtt dolgozik az Alset Global nevű céggel egy olyan prototípus fejlesztésén, amelyben egy 6.0 literes V12-es motor dolgozik, akár hagyományos benzinesként, akár telejesen hidrogén üzemmodban, akár vegyes használatban. A kocsi menettulajdonságai továbbra is kiválóak: 4.9 másodperc alatt 0-100-ra és a 300 Km/h-ra feletti végsebesség.  A kocsi szerkezeti érdekességei a hidrogéntároló cellája, a módosított motorvezérlés. A hidrogéntároló szénszálas anyagú, amely összesen 3,5 kilogramm hidrogént tárol 350 Bar nyomáson. A tartályokból kettő a versenyző mellett, kettő a csomagtérben van, írja a hvg.hu.

Ajánlott tartalom

Fali töltő elektromos autóhoz – gyors és biztonságos otthoni töltés

Az elektromos autók terjedésével egyre többen keresnek kényelmes, biztonságos és gyors megoldást a mindennapi töltésre. A fali töltő – más néven wallbox – egyrészt értékes időt takarít meg, másrészt hosszú távon igen gazdaságos és környezetbarát befektetés is.