Véget érhet a General Motorsnál a sztrájk

Az UAW által szerdán kiadott közlemény szerint a szakszervezet vezető testülete csütörtökön dönt arról, hogy elfogadja-e a tárgyalásokon kialkudott feltételeket.

Ha a tárgyalóküldöttség ajánlásának megfelelően az országos tanács jóváhagyja a megállapodást, a dokumentumot a szakszervezeti tagok elé terjesztik ratifikálásra. A megállapodásról egyszerű többséggel döntenek a szavazók. A munkabeszüntetés azonban folytatódik a szakszervezet országos tanácsának üléséig, azon döntenek majd arról is, hogy azonnali hatállyal leállítják a sztrájkot vagy csak a tagok körében tartott szavazás után. A megállapodás konkrét tartalmát csak a munkavállalók voksolása után hozzák nyilvánosságra. A szeptember 16-án kezdődött sztrájk az Egyesült Államokban a GM több mint 30 gyárára terjedt ki. Ilyen hosszú munkabeszüntetésre az 1970-es évek óta nem volt példa.  A General Motorsnak több mint kétmilliárd dollárjába került, hogy korábban nem tudott megállapodni a magasabb béreket, nagyobb munkahelyi biztonságot, a nyereségből való nagyobb részesedést és jobb egészségügyi ellátás biztosítását követelő szakszervezettel. A felek már kedden karnyújtásnyira álltak a megállapodástól, a legtöbb ügyben dűlőre jutottak, és csak bizonyos témákban kellett véglegesíteni a dokumentum megszövegezését. Az, hogy látótávolságba került az alku, az is jelezte, hogy Mary Barra vezérigazgató és Mark Reuss elnök kedden csatlakozott a tárgyalásokhoz. A megállapodás hírére a General Motors árfolyama 2,5 százalékos pluszba ugrott a New York-i tőzsdén.

Tizenkét év óta először sztrájkolnak a General Motors (GM) munkásai, legutóbb 2007-ben tartottak kétnapos munkabeszüntetést a bértárgyalások alatt, ami 300 millió dollárjába került az autógyártónak. Az amerikai autóipar nincs könnyű helyzetben: az eladások növekedési üteme lassul, miközben emelkednek a költségek az elektromos autók fejlesztése és bevezetése, illetve a szigorúbb környezetvédelmi normák miatt. A detroiti székhelyű General Motors a világ 37 országában 173 ezer embert foglalkoztat, ezen belül az Egyesült Államokban mintegy 48 ezer munkása van.

Ajánlott tartalom

A DFDS ismét 100 elektromos teherautót rendelt a Volvo Trucks-tól

A Volvo Trucks 100 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DFDS dán logisztikai vállalattól. Ezzel a legutóbbi megrendeléssel a DFDS csaknem kétszeresére növelte Volvo elektromos kamionokból álló flottáját, összesen 225 teherautóra, amely a legnagyobb elektromos nehézgépjármű-flotta Európában.