A jelenlegi legkisebb és legolcsóbb hibrid autó, a Toyota Yaris Hybrid 100 lóerőt, négy liter körüli fogyasztást és automata váltót kínál a Prius árának alig több mint a feléért.
Alacsony fenntartási költségei a miatt okos alternatívája a dízel kisautóknak, ráadásul jobban is néz ki, mint a többi Yaris. Néhány éve jelentette be a Toyota, hogy 2020-ig minden modelljéből lesz hibrid, és azóta is ehhez tartja magát. A Prius-sorozat már 1997 óta fut, két éve pedig bemutatták az első olyan hibridet is, amely már meglévő modellen – az Aurison – alapult, a Yaris hibridje már a második nem dedikált hibridjük. Nagy különbség az utóbbi kettő között, hogy az Auris tervezésekor még nem tudták, hogy lesz belőle benzines-elektromos változat, így kompromisszumokat kellett kötni, amikor a Prius-technikát beleépítették. A Yarist viszont eleve úgy tervezték, hogy legyen benne hely a hibrid rendszer alkatrészeinek – a nagyfeszültségű nikkel-metálhidrid akkumulátor például a hátsó ülés alá került -, így fordulhat elő például az, hogy a 3,9 méteres Yarisban ugyanúgy 286 literes a csomagtartó, mint a 35 centiméterrel hosszabb Aurisban.
Persze azért a Yaris kisebb méreteihez kellett igazítani a hibrid hajtásláncot, ezért például a Prius 1,8 literes benzinmotorját a második generációs Priusból származó 1,5 literesre cserélték, de minden más komponens, így az akkumulátor, az elektromotor, a sebességváltó-differenciálmű egység és az inverter méretét és tömegét is sikerült lecsökkenteni. Ennek eredményeképp a hibrid rendszer tömege bő 40 kilogrammal lett kisebb, így az alapfelszereltségű Yaris Hybrid mindössze 1086 kilogrammot nyom, csak 30-cal nehezebb, mint a dízel. A benzinmotor 74, az elektromos 60 lóerős, a rendszer összteljesítménye 100 lóerőre adódik, a súly-lóerő arány tehát alig rosszabb, mint a Priusban vagy az Aurisban.
A teljes cikk itt olvasható.