Partnereink kérésére közzétesszük piaci elemzéseinket, amelyeket főként az NGVA adatai alapján készítettünk.
A számok egyértelműen mutatják, hogy a CNG megállíthatatlan Európában is. Magyarországon sok-sok éven keresztül nem történt semmi, de ennek vége: a fejlődés végre nálunk is elkezdődött. Elemzéseink szerint a CNG technológia jelenleg felfutóban van, mind a járművek, mind a töltőállomások száma, mind az üzemanyagfogyasztás lendületesen, töretlenül emelkedik.
A CNG-felhasználás mértéke
Az 1. ábrára nézve látható, hogy a CNG felhasználás Európában egyértelműen növekvő tendenciát mutat. Ezzel éppen ellentétes trend zajlik le a benzin és a gázolaj piacán, ahol 2008 óta a fogyasztás stagnál vagy zsugorodik. A 2008-as válság minden bizonnyal felgyorsította a CNG terjedését a világon, hiszen főként gazdasági, és kisebb részben környezetvédelmi okokból lett ilyen népszerű. Válságban, recesszióban a tapasztalatok szerint a költségmegtakarítási lehetőségek mindig felértékelődnek. Számszerűen az adatok, vagyis Európa teljes CNG felhasználása évente kilogrammban számolva:
2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
1 556 249 654 | 2 151 638 992 | 2 339 316 000 | 2 477 664 000 |
Nem meglepő, hogy ehhez nagyjából hasonló képet mutat a földgáz- vagy biogázüzemű járművek száma. Azaz a megnövekedett felhasználás mögött nem az egyes felhasználók többlet-kereslete, hanem új felhasználók belépése áll.
CNG-s járművek száma
Bár az NGVA statisztikái minden európai országról tartalmaznak adatokat, mi jobbnak láttuk kiválasztani néhány országot, hogy elemzéseink egyszerűbbek és jobban átláthatóak legyenek. Az olvasó azonban meggyőződhet arról, hogy a számok Európa egyetlen országában sem alakulnak jelentősen másként. Részletes, mindenre kiterjedő (ám néha kissé megbízhatatlan) statisztikai adatokat itt találhat.
Az általunk kiválasztott országok:
Olaszország – mert vitathatatlanul élen jár a CNG elterjesztésében Európában
Németország – mert az egyik legnagyobb kúthálózattal rendelkezik, és mert a német autógyártók erősen pártolják a CNG-t
Svédország – mert fejletlen földgáz-hálózata ellenére rendkívül elöl jár a CNG-ben, ami náluk 60%-ban biogáz alapú
Csehország – mert a fejlődés nagyon hasonló a magyarországihoz, és mert első kézből kapjuk a cseh adatokat
Magyarország – mert itt reméljük a CNG legnagyobb arányú fejlődését rövid időn belül
A teljes cikk itt olvasható.