Az iMiev már két akkumulátorgyárat igényel

A Mitsubishi iMiev koncepciója már eddig is nagy sikernek örvendett, ám most, a francia PSA vállalattal kötött megállapodásnak köszönhetően, a tervezett termelést megduplázhatja.

Az előzetes tervek 2000 modellt irányoztak elő 2009-re, amit 2010-ben a duplájára növekedne. A tömegtermelés igényei és felgyorsulása azonban áthúzta a számításokat és 20000 megrendelt darabra módosította az előirányzott számokat 2011-re, szintén megduplázva az erre az évre vonatkozó becsléseket. A gyártó természetesen elégedett, mint mondták „a fokozott termelés segít csökkenteni a költségeket és növelni a versenyképességet”.
A kérdés csak az, kik lesznek a versenytársak. A francia csoporttal aláírt szerződés értelmében 10000 iMiev kerül leszállításra a PSA csoportnak, aki, kihasználva meglévő európai hálózatát, a Peugeot és a Citroën márkanevek alatt fogja értékesíteni az elektromos kisautót.

A megnövekedett igény a konstrukció után a benne foglalt lítium-ion akkumulátorok nagyobb léptékű gyártását is maga után vonta. Így a GS YUASA, a Mitsubishi Motors és a Mitsubishi Corp közös vállalkozása, a Lithium Energy Japan egy második akkumulátorgyárat fog építeni Kiotóban. A konzorcium 21-32 millió dollárt fektet az új létesítménybe, amely 2010 őszétől 15000 elektromos autót lát majd el lítium-ion akkumulátorokkal. 
A Lithium Energy Japan évi 2000 darab gyártásával kezdte meg működését a GS YUASA kiotói üzemében, csak 2008-ban építette fel saját, tízezres kapacitású gyárépületét Kusatsu városában, ahova 2010-re tervezték a bővítést és a termelés duplázását.

Ajánlott tartalom

A horvát kormány kétszeresére növeli a krki LNG-terminál kapacitását

A krki LNG-terminál (cseppfolyósítottföldgáz-terminál) kapacitásának megduplázásáról és a gázvezeték-hálózat bővítéséről döntött a horvát kormány ülésén.