Az üdítőgyártó óriás is zöld úton jár

Az idén 125 éves Coca-Cola útjára indította legújabb zöld kezdeményezését. Az üzletekben felállítható kartonpapír tartóállvány teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült.

A „Give it back” kampány keretein belül kihelyezett eladáshelyi reklámnak számító kartonpapír állványok a kampány végeztével a kiskereskedőktől visszakerülnek a Coca-Cola-hoz, ahol ismét újrahasznosítják őket. Ha megvizsgáljuk marketing szempontból, szinte mindegyik ideiglenes eladáshelyi kiállításra használható állvány kartonpapírból készül, így ez nem számít újdonságnak. Ami viszont új, az a kartonlapok végének eldolgozatlanul hagyása, mellyel szeretnék felhívni a figyelmet magára az anyagra, és annak egyszerűségére. A kampány tervezői remélik, hogy más vállalkozások látván, hogy egy olyan óriásnak, mint a Coca-Cola, megfelel az egyszerű és olcsó kartonpapír, ők is felhagynak a műanyag felhalmozásával. Remélhetőleg a Coca-Cola lépése arra ösztönzi követőit és piaci versenytársait, hogy igyekezzenek felzárkózni az újrahasznosítás terén, és részesítsék előnyben a zöld megoldásokat. A cég közleménye szerint pedig a kartonpapír-állványok még csak az elsők a sorban a számos újrahasznosítási kezdeményezés között. A kampány következő állomása egy teljes mértékben műanyag palackok újrahasznosításával készült állvány lesz.

Ajánlott tartalom

Kedvező változások a juhágazat támogatási rendszerében

Komoly lehetőségek állnak a hazai juhágazat előtt, éppen ezért az Agrárminisztérium (AM)felülvizsgálta a szektorhoz kapcsolódó támogatások rendszerét. Ennek eredményeként 2024-től kezdődően a források fokozottan szolgálják az állatállomány genetikai minőségének javítását, illetve a minőségi árutermelést, tekintettel a juhtartók szakmai igényeire és lehetőségeire - jelentette be pénteki közleményében a minisztérium.