A mérnököket gyakran inspirálja a természet, most is ez történt az Airbus repülőgépgyártó szakembereivel, akik bemutatták, hogyan képzelik el a fenntartható légi utasszállítás jövőjét.

Az utasszállítók is a madarakhoz hasonló rajokban repülhetnek a jövőben

A mérnököket gyakran inspirálja a természet, most is ez történt az Airbus repülőgépgyártó szakembereivel, akik bemutatták, hogyan képzelik el a fenntartható légi utasszállítás jövőjét.

A madarakhoz hasonló formációkban repülő gépek lényegesen kevesebb energiát használnának, és a károsanyag-kibocsátásuk is csökkenne. A rajokban közlekedő utasszállítók csökkentenék egymás számára a légellenellást, és egyéb energiatakarékos megoldásokkal kombinálva az üzemanyagfogyasztásuk 15 százalékkal kevesebb lenne. Ez évi 28 millió tonna szén-dioxid légtérbe kerülését akadályozná meg. Ezek az elképzelések a cég új Smarter Skies tervében szerepelnek, melyben a fenntarthatóság az egyik legfontosabb szempont. Az Airbus olyan, felszállást segítő rendszerek bevezetését is javasolja, amelyek a repülőgép-anyahajókon találhatók. A leszállásnál pedig siklanának az utasszállítók, ezzel megspórolva a fékezéshez szükséges energiát.

airbus

airbus

Ajánlott tartalom

Energiatárolás a gyakorlatban: így használható ki igazán a napenergia

A napenergia ma már nem csupán a termelésről szól, hanem arról is, hogyan tudjuk a megtermelt energiát a lehető leghatékonyabban felhasználni. A modern napelemes rendszerek nemcsak a hálózatra termelnek, hanem képesek az energiát eltárolni és később, a legjobb időpontban felhasználni. Ez a technológiai váltás hozza el az energiafüggetlenség új korszakát – ahol a cél nem a minél nagyobb teljesítmény, hanem a tudatos energiagazdálkodás.