A Toyota üzemanyagcellás kísérleti járműveinek továbbfejlesztett változatát, az FCHV-adv teljesítményét valós vezetői feltételek mellett tesztelték.
A gyártót még 2008-ban kereste meg az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE), a Savannah River Nemzeti Laboratórium (SNRL) és a Nemzeti Megújuló Energia Laboratórium (NREL), hogy vegyenek részt a hidrogéncellás járművek, ez esetben az FCHV-adv valós vezetői feltételek mellett megvalósuló értékelésében.
Június 30-án két Toyota Highlander Fuel Cell Hybrid Vehicle – Advanced tesztelésére került sor Torrance és San Diego között. Az utat a Toyota két mérnöke, és az SNRL valamint az NREL egy-egy mérnöke teljesítette illetve felügyelte. Az egy tankkal megtehető mérföldek átlaga 431, míg az átlagos üzemanyag-takarékosság 68,3 kg/mérföld lett.
A mérnökök elégedettek az elért eredménnyel, hiszen ha egy akkora jármű, mint a Highlander ilyen számokat képes produkálni, egy kisebb és könnyebb jármű adatai még kielégítőbbek lehetnek.
A tesztről készített videó: