Az üzemanyagcellás Toyota tesztelése elkezdődött

A Toyota üzemanyagcellás kísérleti járműveinek továbbfejlesztett változatát, az FCHV-adv teljesítményét valós vezetői feltételek mellett tesztelték.

A gyártót még 2008-ban kereste meg az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE), a Savannah River Nemzeti Laboratórium (SNRL) és a Nemzeti Megújuló Energia Laboratórium (NREL), hogy vegyenek részt a hidrogéncellás járművek, ez esetben az FCHV-adv valós vezetői feltételek mellett megvalósuló értékelésében.

Június 30-án két Toyota Highlander Fuel Cell Hybrid Vehicle – Advanced tesztelésére került sor Torrance és San Diego között. Az utat a Toyota két mérnöke, és az SNRL valamint az NREL egy-egy mérnöke teljesítette illetve felügyelte. Az egy tankkal megtehető mérföldek átlaga 431, míg az átlagos üzemanyag-takarékosság 68,3 kg/mérföld lett.

A mérnökök elégedettek az elért eredménnyel, hiszen ha egy akkora jármű, mint a Highlander ilyen számokat képes produkálni, egy kisebb és könnyebb jármű adatai még kielégítőbbek lehetnek.

A tesztről készített videó:

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.