Ma délelőtt hivatalosan bemutatták a gyártó legújabb elektromos autóját egy háromnapos rendezvény keretein belül.
Az elmúlt három napban technológiai tájékoztatást kaptak a meghívott nemzetközi vezetők, kutatók és újságírók, a szerencsésebbek még egy tesztautóval is körözhettek. Az új konstrukció nevét azonban egészen ma reggelig titokban tartották, míg délelőtt a Nissan új központjában bemutatták a LEAF névre keresztelt modellt. A leleplezésen részt vett a Nissan vezérigazgatója, Carlos Ghosn és a volt japán miniszterelnök Junichiro Koizumi, más előkelőségekkel egyetemben.
A LEAF egy kompakt, ötajtós, ötszemélyes személygépkocsi. Padlólemeze alatt helyezték el a lítium-ion akkumulátort, mely több négyszögletes, laptop méretű modulból áll, egyenként 90 kilowattos kapacitással; a motor pedig egy 80 kilowattos AC szinkronmotor. A LEAF egy töltéssel 100 mérföld megtételére képes. A teljes töltés a hagyományos háztartási csatlakozóval 16 órát vesz igénybe, azonban egy háromfázisú töltőállomáson csupán 30 percet.
Az autó 2010 végén kerül kereskedelmi forgalomba, ám a Nissan reméli, hogy nemcsak a modellt sikerül értékesíteni, hanem az akkumulátort is egyre többen bérbe veszik majd. A konstrukció ára és az akkumulátor bérleti díja még nem ismert. Carlos Ghosn annyit árult el, hogy a lítium-ion egységek nélküli autó ára versenyképes lesz a hasonló, ám belső égésű modellekével, az akkumulátor havi bérleti illetve töltési költségei pedig nem haladják meg az átlagos havi benzinkiadásokat.