Bemutatták a Nissan teljesen elektromos autóját

Ma délelőtt hivatalosan bemutatták a gyártó legújabb elektromos autóját egy háromnapos rendezvény keretein belül.

Az elmúlt három napban technológiai tájékoztatást kaptak a meghívott nemzetközi vezetők, kutatók és újságírók, a szerencsésebbek még egy tesztautóval is körözhettek. Az új konstrukció nevét azonban egészen ma reggelig titokban tartották, míg délelőtt a Nissan új központjában bemutatták a LEAF névre keresztelt modellt.  A leleplezésen részt vett a Nissan vezérigazgatója, Carlos Ghosn és a volt japán miniszterelnök Junichiro Koizumi, más előkelőségekkel egyetemben.

A LEAF egy kompakt, ötajtós, ötszemélyes személygépkocsi. Padlólemeze alatt helyezték el a lítium-ion akkumulátort, mely több négyszögletes, laptop méretű modulból áll, egyenként 90 kilowattos kapacitással; a motor pedig egy 80 kilowattos AC szinkronmotor. A LEAF egy töltéssel 100 mérföld megtételére képes. A teljes töltés a hagyományos háztartási csatlakozóval 16 órát vesz igénybe, azonban egy háromfázisú töltőállomáson csupán 30 percet.

Az autó 2010 végén kerül kereskedelmi forgalomba, ám a Nissan reméli, hogy nemcsak a modellt sikerül értékesíteni, hanem az akkumulátort is egyre többen bérbe veszik majd. A konstrukció ára és az akkumulátor bérleti díja még nem ismert. Carlos Ghosn annyit árult el, hogy a lítium-ion egységek nélküli autó ára versenyképes lesz a hasonló, ám belső égésű modellekével, az akkumulátor havi bérleti illetve töltési költségei pedig nem haladják meg az átlagos havi benzinkiadásokat.

Ajánlott tartalom

Már három európai gyártó kínál hidrogénvonatot

Már három európai gyártó kínál hidrogénvonatot - írta a Magyar Nemzet.

Nincs hozzászólás

  1. BYD E6 nevű autó legfontosabb érvei:

    400! km feltöltésenként
    10 perc! 50% os töltés
    2000 töltési ciklust bír az akku!

    2000x400km= 800.000km! után akku csere.

    Ára:5,6M Ft! akkuval

    Bemutató: 2009 szeptember USA

    ezeket egyéb honlapokon olvasni lehet,és ha csak a fele is igaz,lesöpör minden ettől gyengébb elektromos megoldást.

    persze nem vok részrehajló,és ha mégse így igazak a fentiek nevet változtatok:
    üdv mindenkinek, B Y D