Hajtóanyagként a Zalavíz Zrt. által előállított biometánt kívánják felhasználni Zalaegerszegen a városi tömegközlekedésben; az erről szóló konzorciumi szerződést október 13-án írták alá a zalai megyeszékhelyen.

Biometánnal hajtanák az autóbuszokat Zalaegerszegen

Hajtóanyagként a Zalavíz Zrt. által előállított biometánt kívánják felhasználni Zalaegerszegen a városi tömegközlekedésben; az erről szóló konzorciumi szerződést október 13-án írták alá a zalai megyeszékhelyen.

Gyutai Csaba, Zalaegerszeg polgármestere köszöntőjében kiemelte: a tervek szerint a következő évben már ilyen hajtóanyagú, „zöldbuszok” közlekedhetnek a városban. A Zalavíz Zrt.-nél gyártott biometán nagy mennyiségben már most is rendelkezésre áll. Az új hajtóanyag környezetbarát, minimális a káros anyag kibocsátása, az autóbuszok üzemeltetése pedig lényegesen olcsóbb lesz, mint a hagyományos üzemanyaggal. Zalatnai László, a Zala Volán Zrt. vezérigazgatója arról számolt be, hogy naponta átlagosan 48 ezren veszik igénybe a helyi tömegközlekedést Zalaegerszegen A városban 36 helyi járat közlekedik, évente 1 millió 650 ezer kilométert tesznek meg. Ez idő alatt 1500 kilogramm kormot termelnek, de ha az autóbuszparkot sikerül lecserélni CNG technológiával működtetett járművekre, századrészére, mintegy 15-16 kilogrammra csökkenhet a szennyezőanyag kibocsátás.

 
Az új buszok működtetéséhez más oktatásra, technológiára, javítóműhelyre lesz szükség, de a társaság ezt meg tudja oldani – hangsúlyozta a vezérigazgató. A új típusú autóbuszok beszerzése azonban 25-26 százalékkal többe kerül, mint a hagyományosoké – darabonkénti áruk meghaladja a 90 millió forintot -, ezért a beszerzésükhöz a várossal együttműködve külső pályázati forrás igénybevételére is szükség lesz. Nagy András, a Zalavíz Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a biogáz olyan helyi energia, amivel számolni kell, a gázüzemű autók káros anyag kibocsátása gyakorlatilag a nullához közelít. A Zalavíz Zrt. szeptember elején Közép-Európában egyedülálló, saját szennyvízből előállított üzemanyagot hasznosító kishaszon-gépjármű flottát helyezett üzembe. A környezetkímélőbb és gazdaságosabb üzemeltetéssel – a jelenlegi biogáz-előállítási költségek mellett – a benzinhez képest kevesebb mint harmadáron tudják tankolni az autókat.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.