A légitársaságok szinte külön versenyt vívnak, melyik tud minél gyorsabban olyan repülőgépet üzembe állítani, amely bioüzemanyaggal közlekedik.
Amíg a Lufthansa és a KLM Európában verseng, addig az Aeromexico egyik kereskedelmi járata elsőként szelte át az óceánt bioüzemanyaggal. A járat Mexikóvárosból indult és Madridban szállt le több mint 250 utassal a fedélzetén. A Boeing 777-200ER típusú szerkezetét hetven százalékban hagyományos kerozin, harminc százalékban bioüzemanyag hajtotta. Ez 26 ezer liter bioüzemanyagot jelent amit jatrophából, azaz kurkasfából állítottak elő. Az első „zöldhajtású” transzatlanti járat a mexikói kormány, az Aeromexico és a Boeing összefogásával valósulhatott meg. Az év végéig még további “bioutakat” terveznek, többek között a Puerto Ricó-i San Joséba is.
Az ENSZ szerint a légi közlekedés az üvegházigáz-kibocsátás két százalékát adja, azonban a bioüzemanyag légi forgalomban való használata gazdaságilag egyelőre nem kifizetődő az előállítás magas költségei miatt. Mexikóban jelenleg Chipas államban hasznosítják a legnagyobb – tízezer hektáros – területet jatropha termesztésére, a kormány azonban növelni kívánja az ilyen földszeleteket, hogy gazdaságosabbá tegye a bioüzemanyag gyártását.