Bioüzemanyaggal repül 2012-től az egyik légitársaság

A Lufthansa a tervek szerint két éven belül alkalmazza a bioüzemanyagot a repülőgépek üzemeltetésére, a kerozinba keverve.

A német cég legfőbb versenytársa, a KLM (az Air France-KLM szövetség tagja) tavaly már végzett próbarepüléseket bioüzemanyaggal, s terveik szerint már jövőre ilyen keverékkel járnak majd a gépek.
Az amerikai Continental Airlines – amely a United Airlines céggel egyesülve hamarosan a világ legnagyobb légicége lesz – szintén kipróbálta a repülést biológiai úton előállított üzemanyaggal.
A légiközlekedés a globális széndioxid-kibocsátás 2-4 százalékát adja. Becslések szerint 2050-ben az ágazat kibocsátása elérheti a 2,4 milliárd tonnát, ami a jelenlegi mennyiség négyszerese.

Az Európai Bizottság 2012-től a légitársaságokra is kiterjesztette a széndioxid kvóta kereskedelmére vonatkozó rendszert.  A kvótán felül szennyező anyagot kibocsátó légicégeknek ugyanúgy a szabadpiacon kell majd többletengedélyeket vásárolniuk az európai rendszerben lévő bármely vállalattól, mint eddig is az iparvállalatoknak. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy a kevesebb kerozint használó légitársaságoknak kevesebb engedélyt kell venniük.

Ajánlott tartalom

EU: 2024 lesz a legmelegebb év a mérések kezdete óta

Az idei év első tíz hónapjának hőmérsékleti rekordjait tekintve 2024 a legmelegebb év lesz a világon a mérések kezdete óta, és az első olyan év lesz, amelynek folyamán a felszíni levegő globális átlaghőmérséklete 1,5 Celsius-fokkal haladja meg az iparosodás előtti szintet - közölte az Európai Unió klímaváltozást figyelő szolgálata, a berlini székhelyű Copernicus (C3S) csütörtökön.