Bioüzemanyaggal repül 2012-től az egyik légitársaság

A Lufthansa a tervek szerint két éven belül alkalmazza a bioüzemanyagot a repülőgépek üzemeltetésére, a kerozinba keverve.

A német cég legfőbb versenytársa, a KLM (az Air France-KLM szövetség tagja) tavaly már végzett próbarepüléseket bioüzemanyaggal, s terveik szerint már jövőre ilyen keverékkel járnak majd a gépek.
Az amerikai Continental Airlines – amely a United Airlines céggel egyesülve hamarosan a világ legnagyobb légicége lesz – szintén kipróbálta a repülést biológiai úton előállított üzemanyaggal.
A légiközlekedés a globális széndioxid-kibocsátás 2-4 százalékát adja. Becslések szerint 2050-ben az ágazat kibocsátása elérheti a 2,4 milliárd tonnát, ami a jelenlegi mennyiség négyszerese.

Az Európai Bizottság 2012-től a légitársaságokra is kiterjesztette a széndioxid kvóta kereskedelmére vonatkozó rendszert.  A kvótán felül szennyező anyagot kibocsátó légicégeknek ugyanúgy a szabadpiacon kell majd többletengedélyeket vásárolniuk az európai rendszerben lévő bármely vállalattól, mint eddig is az iparvállalatoknak. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy a kevesebb kerozint használó légitársaságoknak kevesebb engedélyt kell venniük.

Ajánlott tartalom

A magyarországi hegyi patakok felét ideiglenes kiszáradás veszélyezteti

A magyarországi hegyi patakok felét veszélyezteti az ideiglenes kiszáradás a HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont (HUN-REN ÖK) vizsgálata szerint.

Nincs hozzászólás

  1. Sajnos ide is csak azt tudom kommentelni amit a biodizel és E85-höz. A bio üzemanyagok terjesztése öngól! Előállítása több energiába, Co2-be kerül mint amit a közvetlen szénhidrogén elhasználáson megspórólhatunk. Az vitathatatlan tény, hogy így munkahelyek teremtődnek, a pénz forog tehát adóbevétel keletkezik, de ezzel párhzamosan növeli az élelmiszerek árát (!) elsilányítja a termőföldeket -amit újabb energiabevitellel lehet/kell trágyázni- és az összes (jelenleg még) erdő és földterület felhasználásával is csak töredéknyi benzin és dizelolaj/kerozin váltható ki. Kell-e tovább részletezni, hogy ez pont az ellen hat amiért küzdünk?
    A bio üzemanyagot tankoló megnyugtatja magát, hogy tesz a környezetéért és még kevesebbet is költ, de csak a támogatások és kisebb adótartalom miatt. Érdekes, hogy a gázos autók terjesztése nem ennyire téma.