Sokan szeretnék kiváltani a tömegközlekedést egy elektromos járművel, de a kerékpárt nem tudják hova tenni, rollerezni pedig nem szeretnének.
Nekik lehet ideális megoldás a DYU mini kerékpárja, mely csak nevében kerékpár, mivel pedáljai nincsenek. Elektromos meghajtása segítségével maximum 30Km/h-val tud közlekedni és könnyen elfér bárhol. Utunk végeztével pedig egyszerűen csak fel kell emelni és vinni, mint egy nagy bőröndöt. Munkahelyre, lakásba is könnyen bevihető, a liftbe is befér. Ha lépcsőzni kell vele, az sem akadály. Nézzük mit is tud!
Kinézet
A kerékpár klasszikus felépítésű, leszámítva, hogy nincs rajta pedál és fogaskerék, hanem csak egy lábtartó van. Repülőgép-minőségű alumínium ötvözetből készült a váz pontos hegesztésekkel. A kerék 12 colos, 31 cm átmérőjűnek mértem. Tömlős, így elnyeli a rázkódásokat, teleszkóp nincs rajta. Kormánya 49 cm széles, de lehajtva a kerékpár szélessége csupán 32 cm-re csökken. A magassága 79 cm, a kormányt lecsukva a fix magasságú ülés lesz a legmagasabb pont, mely 42 cm. A hosszúsága nem csökkenthető, 106 cm. Így egy 106x42x32cm-es helyen el is fér.
A kormányon bal oldalt a hátsó fék, a bekapcsoló és egy elektromos duda gombja van. Középen a kormányrúd forgatását állító/rögzítő retesz, jobb oldalt az első fék karja, a töltöttséget mutató kijelző és a tempomat (sebességtartó automatika ) gombja található. Sajnos sebességmérő vagy a megtett távolságot mutató kilométer óra nincs rajta. Pár dollárért sokat dobott volna a használhatóságon. A töltéskijelző is elég egyszerű és csak hozzávetőlegesen mér. A “gázkar” a motorokéhoz hasonlóan a jobb oldali markolatba van építve, csak keveset, kb. 40 fokot fordul.
Az ülése 26 cm hosszú és 18 cm széles, félkemény. Ültem már kényelmesebben is, de alapjában véve jó. A felfogatása szabványos, dönteni és előre-hátra mozgatni is lehet, akár cserélhető is másikra. Magasságát sajnos nem lehet állítani, ahogy a kormány magassága is fix.
A nálunk járt Deluxe verziónál elől és hátul tárcsafék található, a sima változatnál csak hátsó fék illetve kisebb akkumulátor (ezzel együtt rövidebb hatótáv).
Beüzemelés
A dobozból kivéve levagdostam róla a védőszivacsot. Felhajtottam a kormányt, beállítottam a kormányszöget, felszereltem a lábtartókat és a hátsó sárvédőt. (unboxing videókon sok helyen eleve rajta van a sárvédő, nálam külön volt) Ezután pumpáltam a kerekekbe és felraktam tölteni. A hátsó tárcsafék kicsit reszelt, így fogóval igazítani kellett rajta de az egész meg volt 10 másodperc alatt.
A tölteni a bal lábtartó mögött, kicsivel fölötte található csatlakozón lehet, melyet egy gumiborítás véd. Ezt célszerűbb lett volna a kormányra tenni mert egyrészt kényelmetlen csatlakoztatni, másrészt a gumiborítás egy idő után elveszhet és akkor felcsapódhat a sár. A töltője Európai csatlakozós, 100-240V, 50/60Hz 1.8A. A töltést 42V-on, kb. 1.5A-rel végzi. Az akkumulátor kezelő rendszernek (BMS) köszönhetően az egyes elemegységek intelligens kezelése és karbantartása, az akkumulátor töltése és kisütése, ezáltal az akkumulátor élettartam növelése megoldott. Extraként le lehet tölteni hozzá egy alkalmazást, mellyel pár paramétert tudunk állítani, nem utolsó sorban pedig mérni tudjuk a sebességet.
Biztonsági megfontolásból a kerékpár maximum sebessége 10km megtételéig 20Km/h-ra van korlátozva. Utána maximum 30km/h-val lehet menni vele. Sajnos nem mutatja, hogy éppen hol tartunk, így hosszúnak tűnik megtenni ezt a távolságot. (ez kb. 30-35 perc max. gázon történő kerékpározást jelent)
(Engem ez a korlátozás kicsit felbosszantott)
Használat
Érződik a szerelési minőségen, hogy nem dísznek vagy játékszernek szánta a gyártó. Ez kőkeményen egy mindennapi használatra tervezett közlekedőeszköz. A gyári specifikációban egy töltéssel 40 km maximum hatótáv szerepel, nyilván ez függ az útviszonyoktól és a súlytól. Nálam a legutóbbi méréskor 16 km alatt kb. 72% ment el nagyobbrészt tőgázon, emelkedőkkel tarkítva. A sima verzió csak 20 kilométert tud. A teljes cikk itt olvasható.