Brutális terepjáró a Mercedestől

Egy holdjárónak is elmehetne a G osztály utódjának szánt tanulmány, amely vízből nyeri az energiát.

A Los Angeles-i Autószalonra készült a Mercedes Ener-G-Force nevű tanulmánya, amely bevallottan a márka következő generációs terepjáróinak formavilágát vetíti előre, írja az origo.hu. A Mercedes igyekezete érthető, hiszen az indai tulajdonba került Land Rover az utóbbi években alaposan belehúzott ezen a téren, ráadásul nagyon érik a több mint három évtizede gyártásban lévő G osztály leváltása is. Az Ener-G-Force nem véletlenül hasonlít számos részletében a G osztályra, hiszen megkerülhetetlen ikon lett a maga kategóriájában a kockaforma terepjáró, így az utód is csak akkor lehet sikeres a márka rajongói körében, ha ezt a stílus viszi tovább. Nem csak a formavilág, hanem az Ener-G-Force-ba pakolt technika is jövőbemutató: a tetőn víztartály van, ebből – elektromos áram és egy “hydro-tech” nevű átalakító segítségével – hidrogént nyernek, ami egy üzemanyagcellába kerül, hogy a végeredmény ismét elektromos áram legyen. Kerekenként egy-egy elektromotorral büszkélkedhet a monstrum, amelyek a küszöbökbe épített akkumulátorokból nyerik az energiát. Az akkuk töltöttségi szintje kívülről is jól látható, ugyanis a küszöb a benne tárolt energia mennyiségétől függően változtatja a színét, teljes töltöttség esetén zölden dereng a két vége.

-

Ajánlott tartalom

EM: európai második az új e-autók számának bővülése 2024 első nyolc hónapjában is

Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére nőtt Magyarországon idén január-augusztusban a megelőző év azonos időszakához képest - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.