Célkitűzés a hajózás részarányának növelése a közlekedésben

Az unióban és Magyarországon is célkitűzés, hogy az energiahatékony és környezetbarát hajózás részarányát növeljék a közlekedésben – mondta Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár pénteken Siófokon.

 Beszámolt arról is, hogy július elsejétől várható az AIS (automatikus azonosító rendszer) nagyhajókat érintő bevezetése. A helyettes államtitkár a négy nagy magyar tó viharjelző rendszereinek országos indítása alkalmából rendezett tájékoztatón kifejtette: az Európai Uniónak stratégiai célja, és az Új Széchenyi Tervben is rögzített hazai célkitűzés a hajózás részarányának növelése a közlekedési munkamegosztásban. Egy hajó körülbelül 75 kamionnyi áru elszállítására képes – érzékeltette a hajózás energiahatékonyságát és környezetbarát voltát.
    Rámutatott, hogy az informatikai fejlesztésekkel a vízi közlekedés is egyre kiszámíthatóbbá és tervezhetőbbé válik. A magyar uniós elnökség kiemelt figyelmet fordít a belső hajózás gazdaságba integrálására, ezért magas szintű, a kérdéskörrel foglalkozó konferenciákat hívott össze április elejére Esztergomba – tette hozzá.
    Schváb Zoltán arról is beszámolt, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a vízi közlekedés biztonságának növelése érdekében 2011 nyarától, várhatóan július elsejétől AIS (automatikus azonosító rendszer) működtetési és használati kötelezettséget vezet be a nagyhajókra.

 
    A tervek szerint a Duna magyarországi szakaszán kizárólag ilyen adókészülékkel ellátott nagyhajók közlekedhetnek majd. A Nemzeti Közlekedési Hatóság pályázati úton osztja ki a szaktárca és az Európai Unió támogatásával beszerzett 145 eszközt az év első felében, rendkívül kedvező feltételekkel bocsátva a magyar hajósok rendelkezésére. Az AIS készülékek a hajózásbiztonsági ellenőrzések elvégzését és az esetleges balesetek következményeinek elhárítását is gyorsabbá, egyszerűbbé teszik – mondta a helyettes államtitkár.
    A magyar tavakon pénteken beindított viharjelző rendszerekkel kapcsolatban kifejtette, hogy ezek fejlesztésével nő a turisztikai övezetek biztonsága, hozzájárulva a magyar vizek vonzerejének növeléséhez.
    Szólt arról is, hogy a kormány az Új Széchenyi Tervben gondoskodni kíván a balatoni turisztikai szezon meghosszabbításának gazdasági elősegítéséről. Folyamatban van a Budapest-Balaton  vasútvonal fejlesztése, korszerűsítik a térség útjait, és évtizedes hiányt pótolva teljessé teszik a tó körüli kerékpárutat.

Ajánlott tartalom

A zöldenergia a jövő a gazdaságban, az iparban és a közlekedésben is

A zöldenergia a magyar gazdaság jövője a háztartásokban, a közlekedésben és az iparban egyaránt - mondta a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatósági elnöke vasárnap a társaság Facebook-oldalára feltöltött videóban.

Nincs hozzászólás

  1. Az világos, hogy a hajóforgalom intenzitását növelni kívánják a Mo-i Duna szakaszon is. Arról viszont szó nem esik, hogy a szállítási útvonalat hogyan kívánják alkalmassá tenni a megnövelt forgalom számára. Ez az érdekes és az igazi hír ez lenne, nem az hogy a bárkákat miféle kütyükkel kívánják felszerelni a hajózás biztonsága érdekében. ahhoz ugyanis hozzátartozik a biztonságos hajóút, a jól felszerelt kikötők közúti kapcsolattal, amelyek még sehol sincsenek Mo.-n. Tényleg, ezzel mi lesz itt is változás lesz, mert hát kellene.