Citroën C-Zero-teszt

A DS sorozat látszólag a múltból táplálkozik, a Citroën mégis anti retrónak hívja.

A villanyos C-Zero már egyenesen a jövő technikája, mai szemmel mégsem más, mint egy antiutópia. Bár a hangtalan városi cikázásnak máris nagy rajongótábora van, a francia-japán kisautó egyelőre nem veszélyezteti környezetszennyező konkurenseit.

Mi ez és mi az új benne?
A C-Zero nem más, mint egy átemblémázott Mitsubishi i-MiEV, a franciák és a japánok együttműködésének egyik eredménye. Egy alapvetően nagyon ügyes, teljesen elektromos városi miniautó. Extravagáns formájával, alternatív hajtásával és egész filozófiájával is szépen beleillik a márka kínálatába, pedig a japánok gyakorlatilag kulcsrakészen adták át. Hogy mégse legyen teljesen egyforma, a C-Zero nem kínál több különböző előremeneti fokozatot, cserébe tud valamit, amit a Mitsubishi nem: franciásan hangulatos az utastere.

Hogy néz ki?
Mint egy játékautó, egy igazi fantáziajárgány, amit úgy terveztek, hogy a babák is meg tudják fogni apró kezeikkel. Formaterve az egyterű építési mód esszenciája és forradalmasítása. Az autó sziluettje egy félkör, vagy inkább fél ellipszis, tengelytávja szokatlanul hosszú, miközben legalább ilyen meglepően keskeny. Hasonlóan szellemes volt annak idején az eredeti Mini, az angol kisautó keresztben beépített motorja segített spórolni a hellyel, a C-Zero villanymotorja azonban már a hátsó kerekek között is elfér, akkumulátorait az ülések alá rejtették. Bizarr arányai nem csak praktikussá, hanem kisautósan bájossá is teszik a C-Zerót, amely borulékony lenne, ha nem húzták volna ki a kerekeit a négy sarokba amennyire csak lehetett. Túlnyúlásai gyakorlatilag nincsenek, mintha a kerekekre feszítették volna rá a karosszériát. De a csinos külső csak egy barátságos belsővel az igazi, kár, hogy erre nem gondoltak a japánok, a Mitsubishi papírból hajtogatott ajtajaira tejfölöspohárból öntött, szürke műanyag burkolatok kerültek és csak egy kísérleti autóba való, komor műszerfalat tudtak összehozni.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.