Citroën C-Zero-teszt

A DS sorozat látszólag a múltból táplálkozik, a Citroën mégis anti retrónak hívja.

A villanyos C-Zero már egyenesen a jövő technikája, mai szemmel mégsem más, mint egy antiutópia. Bár a hangtalan városi cikázásnak máris nagy rajongótábora van, a francia-japán kisautó egyelőre nem veszélyezteti környezetszennyező konkurenseit.

Mi ez és mi az új benne?
A C-Zero nem más, mint egy átemblémázott Mitsubishi i-MiEV, a franciák és a japánok együttműködésének egyik eredménye. Egy alapvetően nagyon ügyes, teljesen elektromos városi miniautó. Extravagáns formájával, alternatív hajtásával és egész filozófiájával is szépen beleillik a márka kínálatába, pedig a japánok gyakorlatilag kulcsrakészen adták át. Hogy mégse legyen teljesen egyforma, a C-Zero nem kínál több különböző előremeneti fokozatot, cserébe tud valamit, amit a Mitsubishi nem: franciásan hangulatos az utastere.

Hogy néz ki?
Mint egy játékautó, egy igazi fantáziajárgány, amit úgy terveztek, hogy a babák is meg tudják fogni apró kezeikkel. Formaterve az egyterű építési mód esszenciája és forradalmasítása. Az autó sziluettje egy félkör, vagy inkább fél ellipszis, tengelytávja szokatlanul hosszú, miközben legalább ilyen meglepően keskeny. Hasonlóan szellemes volt annak idején az eredeti Mini, az angol kisautó keresztben beépített motorja segített spórolni a hellyel, a C-Zero villanymotorja azonban már a hátsó kerekek között is elfér, akkumulátorait az ülések alá rejtették. Bizarr arányai nem csak praktikussá, hanem kisautósan bájossá is teszik a C-Zerót, amely borulékony lenne, ha nem húzták volna ki a kerekeit a négy sarokba amennyire csak lehetett. Túlnyúlásai gyakorlatilag nincsenek, mintha a kerekekre feszítették volna rá a karosszériát. De a csinos külső csak egy barátságos belsővel az igazi, kár, hogy erre nem gondoltak a japánok, a Mitsubishi papírból hajtogatott ajtajaira tejfölöspohárból öntött, szürke műanyag burkolatok kerültek és csak egy kísérleti autóba való, komor műszerfalat tudtak összehozni.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Országszerte 1100 elektromos busz állhat forgalomba 2025-ig

Országszerte legalább 1100 elektromos busz áll forgalomba 2022-től 2025-ig a Zöld Busz Program 180 milliárd forintos keretéből - közölte az MTI-vel a Humda Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt.