Családi hibrid – Toyota Prius+

A családi egyterűek dízelben tocsogó békés állóvízébe ugrott egy szép nagy bombát a Toyota.

Ebből hozzánk ugyan csak egy kis fodrozódás fog eljutni, de az biztos, hogy Európa nyugati felében és Amerikában az utcakép szerves része lesz a családbarát Prius. Igazából az a nagy kérdés, hogy miért nem csináltak már korábban egy ilyet. Amíg a világ kőolajtól függő fele összeszorult záróizmokkal figyeli az üzemanyagárak lassú, de biztos emelkedését, addig a Toyota főhadiszállásán nagy valószínűséggel csak mosolygást válthat ki egy ilyesmi hír. Szerencsére nem hajtogatják lépten-nyomon, hogy “mi szóltunk gyerekek, hogy ez lesz a vége”, hanem szép csendben ontják az egyre fejlettebb hibrideket. 2015-ig tíz új alternatív meghajtású modellt dobnak piacra és a terveik szerint 2020-ra már minden Európában kapható autójuknak lesz hibrid változata is. A lendületet jelzi, hogy alig két héttel a hibrid Yaris bemutatása után ismét egy hibridet próbálhattunk ki és a Prius+ farvizén érkezik a Prius konnektorról tölthető változata is.

A Prius+-ról annyit kell tudni, hogy a már jól ismert szappantartó formájú Prius egyterűsített változata, a műszaki alapok és a hajtáslánc gyakorlatilag azonos, de azért volt vele munka rendesen. 13,5 centivel hosszabb, 3-mal szélesebb és 8,5-tel magasabb az alapváltozatnál, míg a tengelytávon 8 centit nyújtottak. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy elöl – a nagyobb fejteret leszámítva – akkora a hely, mint egy hagyományos Priusban, hátulra viszont már befért három – egymástól függetlenül – tologatható ülés és a csomagtartó padlójába is jutott két pótülés. Nagyjából hasonlót kell elképzelni, mint egy Corolla Verso esetében, tehát leghátra csak gyerekeket küldhetünk hosszabb távra lelkiismeret-furdalás nélkül, viszont megvan az elvi és gyakorlati lehetőség is hét ember helyváltoztatására. A hét ülés az alapfelszereltség része, öt üléssel nálunk nem is forgalmazzák a Prius+-t, pedig biztos vannak, akik a két pótülést becserélnék egy nagyobb csomagtartóra. A sajtóanyag 784 literesnek írja a poggyászteret lehajtott pótülésekkel, de ezt nyilván plafonig számítva kell értelmezni, mint ahogyan az 1,7 köbméteres értéket is, amit a második üléssor lehajtásával kapunk. Lényeges különbség egy hagyományos Priushoz képest, hogy a hibrid hajtás akkucelláit nem a csomagtartó alá, hanem az első két ülés közé építették, a könyöklő alá. Ezt úgy tudták összehozni, hogy a konnektoros Prius kisebb és könnyebb (mindössze 34 kg) lítium akksiját kapta az egyterű, nem pedig az alapváltozat nikkel-metál telepeit, ami nagyobb és természetesen nehezebb is.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.