Bár a gyártók többsége sűrített hidrogént alkalmaz üzemanyagcellás autói hajtóanyagául, a Nissan most előállt egy új ötlettel.

Csodahajtást ígér a Nissan

Bár a gyártók többsége sűrített hidrogént alkalmaz üzemanyagcellás autói hajtóanyagául, a Nissan most előállt egy új ötlettel.

Ők hagyományos etilalkohollal – azaz tiszta szesszel – tankolható hajtáslánccal kísérleteznek, amely ugyan komplikáltabb, mint a hidrogénes változat, viszont szükségtelenné teszi a nagy nyomású tárolórendszert, amely drága, és nem is veszélytelen. Vagy tizenöt éve folynak a kísérletek az üzemanyagcellás járművekkel, de a technológia még most sem igazán lépett túl a kísérleti fázison, hiába kezdődött meg a Toyota Mirai gyártása, és hiába ígér ilyen autókat több gyártó már a jövő évre. Több probléma is akad: az üzemanyagcella a benne használt platina-katalizátor miatt drága, a hidrogént igen nagy nyomáson kell tárolni, hogy a szükséges mennyiség férjen a tartályokba, és a hidrogénkút-hálózat sem igazán épült még ki sehol. Ez utóbbi két problémát oldaná meg a Nissan rendszere, amely etilalkoholból, az autó fedélzetén nyerné ki a szükséges mennyiségű hidrogént.

A japán gyártó szerint ezzel durván 600 kilométeres hatótávolság érhető el, és az alkohol már kipróbált üzemanyag, amelyet a benzinkutak a már létező berendezéseik minimális módosításával képesek kezelni.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.