Csökkent tavaly a német tengeri kikötők áruforgalma, közel ötödével emelkedett viszont a fosszilis energiahordozók behozatala a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
Németország tengeri áruforgalmi kikötőinek a forgalma tavaly az előző évihez képest 3,2 százalékkal 279,1 millió tonnára csökkent. Ezen belül az importáruk forgalma 1,5 százalékkal, az exportáruk forgalma pedig 7,0 százalékkal csökkent. A tavalyi kikötői áruforgalom 4,9 százalékkal marad el a járvány előtti év, a 2019-es 293,5 millió tonnás forgalmától. A legnagyobb német tengeri kikötő, a hamburgi forgalma 7,2 százalékkal csökkent tavaly 103,4 millió tonnára. Bremerhaven forgalma 8,7 százalékkal csökkent 42,8 millió tonnára, Wilhelmshaven forgalma viszont 7,6 százalékkal nőtt 31,8 millió tonnára.
A 2021-ben még a legnagyobb tengeri kereskedelmi partner, Oroszország a hetedik helyre esett vissza 2022-ben a ranglistán 13,4 millió tonnával, ami 93,4 százalékban német import volt. A 2022-es forgalmi listát viszont már Svédország vezette 24,4 millió tonnával, a második helyen Norvégia áll 22,7 millió tonnával, a harmadikon pedig az Egyesült Államok 22,0 millió tonnával, amit Kína követett 20,9 millió tonnával. A német kikötők 2022-ben az előző évinél 13,9 százalékkal több fosszilis energiahordozót, szenet, kőolajat és földgázt fogadtak, összesen 36,1 millió tonnát. Ennek 31,5 százalékát szén, 67,6 százalékát nyersolaj alkotta. Németországba a legtöbb fosszilis energiahordozó az Egyesült Államokból érkezett, összesen 7,5 millió tonna, a teljes mennyiség mintegy ötöde, 21,0 százaléka. Ezt követte Norvégia 5,8 millió tonnával, majd Oroszország 5,7 millióval. Az előző évben, 2021-ben Oroszország volt a legnagyobb fosszilis energiahordozó-szállító 12,1 millió tonnával, 38,2 százalékos részesedéssel az összesből.
A tengeri konténerforgalomban Kína a legnagyobb kereskedelmi partnere Németországnak tavaly 21,5 százalékos aránnyal: a két ország között 13,9 millió TEU (Twenty-foot-Equivalent-Unit) konténeregység utazott, 6,3 százalékkal kevesebb az előző évi 14,8 millió konténeregységnél. A Kínával bonyolított tengeri konténerforgalom még messze elmarad a 2019-es 15,0 milliótól. A második legnagyobb konténerforgalmi partnere Németországnak az Egyesült Államok 10,2 százalékos részaránnyal 2022-ben.