Csúcson az elektromos autók és az ázsiai cégek száma a frankfurti autószalonon

Minden korábbinál több elektromos meghajtású autó és ázsiai cég jelenik meg a frankfurti nemzetközi autószalonon (IAA), amely kedden nyílt meg a sajtó előtt.

A világ legnagyobb autóipari kiállításán 35 országból több mint ezer cég vesz részt. A külföldiek – vagyis nem németek – aránya 42 százalékos, ami 10 százalékpontos növekedés a legutóbbi, 2011-es frankfurti autószalonhoz képest. Az autóipar ázsiai súlypontjának erősödését jelzi, hogy a  külföldi kiállítók körében 42 százalékos az ázsiai cégek aránya, ami több mint a duplája a két évvel korábbi 19 százaléknak, és a legnagyobb érték a vásár történetében. Kína előretörése a leglátványosabb, az összesen 1091 kiállító vállalat közül 129 érkezett az ázsiai országból, ami nem csupán tízszeres növekedést jelent 2011-hez viszonyítva, hanem azt is, hogy Kína az első a külföldiek mezőnyében a kiállítók számát tekintve. A második Nagy-Britannia 85 céggel, a harmadik Franciaország 34 kiállítóval.

A vásárt hivatalosan Angela Merkel német kancellár nyitja meg csütörtökön. A sorrendben 65. IAA a két szakmai nap után, szombaton nyílik meg a nagyközönség előtt, és szeptember 22-ig tart. A szalonon több mint 50 új modellt – sorozatgyártásra szánt kocsit és tanulmányautót –  mutatnak be, valamennyi új terméket és fejlesztést együttvéve pedig 159 világpremiert tartanak tíz nap alatt.

A 65. IAA egyik fő témája az autózás és a távközlés összekapcsolódása, a „behálózott autó”. Az Opel például ennek jegyében mutatja be az Adam kisautó Black Link és White Link nevű változatát, amelyet az IntelliLink szórakoztató-tájékoztató rendszerrel és a Siri Eyes Free nevű alkalmazással szereltek fel. Az IntelliLink legfőbb funkciója, hogy összekapcsolódik a vezető okostelefonjával, a Siri Eyes Free segítségével pedig a rendszert beszédhanggal lehet irányítani, a sofőrnek így nem kell levennie a szemét az útról.

A másik fő téma az elektromos meghajtású autó. A koncepció több mint 100 éve létezik, a sorozatgyártásban pedig a Toyota Prius 1997-es bevezetésével jelent meg. Az áttörés azóta nem sikerült, a legnagyobb európai piacon, Németországban például a 2013 augusztusi adatok szerint 0,1695 százalékos az elektromos meghajtású kocsik aránya. A gyártók azonban világszerte gyors bővülésre számítanak, ezt jelezi például, hogy a frankfurti szalonra elkészült a legkelendőbb német autó, a Volkswagen Golf elektromos változata, a BMW pedig egy egész modellsorozatot tervez, amelynek az első két darabját, az i3 nevű kompakt modellt és az i8 nevű sportautót mutatják be a kiállításon.

Az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) története 116 éve, 1897-ben kezdődött a berlini Hotel Bristolban rendezett nemzetközi autószalonnal, amelyen nyolc járművet mutattak be. A kétévente rendezett kiállítást 1951 óta tartják Frankfurtban, és 1989-ig személygépkocsikat és haszongépjárműveket is bemutattak. A két ágazat 1991-ben kettévált, azóta Hannoverben rendezik a haszongépjárművek (IAA Nutzfahrzeuge) kiállítását, és továbbra is Frankfurtban tartják meg az autók (IAA Pkw) seregszemléjét. A közvélemény előtt jobban ismert frankfurti vásár látogatóinak száma több alkalommal átlépte az egymilliós határt.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.