A Renault és a Daimler együttműködésre kíván lépni az elektromos autók meghajtására alkalmas akkumulátorok fejlesztésében - értesült a Reuters hírügynökség egy, az ügylethez közel álló forrástól.

Daimler-Renault együttműködés

A Renault és a Daimler együttműködésre kíván lépni az elektromos autók meghajtására alkalmas akkumulátorok fejlesztésében – értesült a Reuters hírügynökség egy, az ügylethez közel álló forrástól.

A Daimler és a Renault tárgyalásokat folytat akkumulátor gyártási együttműködés kialakításáról, melynek módja az lenne, hogy a francia autógyár csatlakozna a Daimler és az Evonik vegyipari vállalat Li-Tec akkumulátor gyártó közös vállalathoz. A német Manager Magazin egy más forrásból származó értesülése szerint a Daimler a japán NEC vállalatot is be kívánja vonni a Li-Tec közös vállalatba. AESC néven a Nissan már létrehozott egy lítiumion-akkumulátor gyártó együttműködést a NEC vállalattal. A japán Nissan vállalattal együttműködésben lévő Renault a német Daimlerrel is folytat kisautó gyártási együttműködést a 2010 áprilisában megkötött és részvénycserével megpecsételt fejlesztési megállapodás keretében. A felek már akkor megvizsgálták az elektromos autók gyártásában való együttműködés lehetőségeit is. A Daimler és az Evonik elzárkózott az értesülés kommentálásától, a Renault és a Nissan vállalatokat pedig nem sikerült elérnie a Reuters hírügynökségnek. A világ autóipari vállalatai sorra alakítanak ki együttműködést vegyipari vállalatokkal a szigorodó környezetvédelmi szabványok és a vevők változó igényeinek kielégítésére alkalmas elektromos járművekhez szükséges akkumulátorok kifejlesztésére és gyártására.  Az amerikai General Motors, Ford és Chrysler vállalatok márciusban jelentették be hogy lítiumion-akkumulátor fejlesztési együttműködésre léptek a Samsung és a német Robert Bosch közös vállalatával.

Ajánlott tartalom

Hidrogén üzemanyagcella váltja le a belsőégésű motorokat?

A hidrogén egyre népszerűbb alternatívája az akkumulátoros elektromos autózásnak, sőt a benzinnek és a dízelnek is. Az üzemanyagcellás meghajtás már évek óta elérhető a kisfogyasztóknak is Japánban.